Hoppa till innehåll

Nörd? När Räknas Man Som Nörd?

Star-Basse

Rekommendera inlägg

Gäst Tomatketchup

Nörd tecken

• Man är klen

• Man är blek

• Man är ful

• Man är dålig i sport

• Man har glasögon

mm

och man vill inte vara nörd. jag skäms över att jag gillar att spela spel och sitta vid datorn. Men som tur händer det inte så mycket och ingen vet om det. och som tur så är jag inget av det som är i listan jag skrev.

Jag är nörd och bara 2 av dem sakerna är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nörd tecken

• Man är klen

• Man är blek

• Man är ful

• Man är dålig i sport

• Man har glasögon

mm

och man vill inte vara nörd. jag skäms över att jag gillar att spela spel och sitta vid datorn. Men som tur händer det inte så mycket och ingen vet om det. och som tur så är jag inget av det som är i listan jag skrev.

Inget av dom passar mig,men jag respekterar dom som spelar Data.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går nog inte att definera vad en nörd är. Att vara "datanörd" är ju inne nu. Och då måste det vara coolt? Men en nörd är väl töntig?. En nörd för mig är typ Eric Foreman i That 70s Show, han ska iallafall föreställa en nörd. Men han är ju otroligt rolig och skön. Så en nörd borde vara något possitivt.

EDIT: tomatketchup, du verkar vara otroligt ytlig. jag är en såkallad "datanörd", var det innan det blev inne att vara det. Och din nörd lista stämmer inte in på mig överhuvudtaget. Var jag kanske en "datacooling" då. Du skriver att du skäms över att spela spel, men som tur är vet inte så många om det?. Hur gammal är du egentligen, låter lite som "jag är 14, måste vara lika cool och alldagliga som alla andra".

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade glasögon (har linser nu) pluggar inte speciellt mycket men har åndå mvg i de flesta ämnen, vg i resten. Jag pluggar inte särskilt mycket men har extermt lätt för att lära, jag tränar två tre gånger i veckan och har i största allmänhet ett ganska nördigt beteende...de flesta har överseende med det och ser personen under alla datatermer...gör det mig till en nörd? Nej, jag har fortfarande ett normal liv, umgås med kompisar och tjejen, går i skolan och så. Nörd är man, så som det stod på wikipedia en person som ägnar sitt liv och att sitta och pilla med en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nörd tecken

• Man är klen

• Man är blek

• Man är ful

• Man är dålig i sport

• Man har glasögon

mm

Jag har glasögon, dock har jag aldrig använt dem. Jag är också den mest välbyggde killen i klassen, näst bäst på fotboll och ett "MVG barn", är jag nörd eller inte då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...