ELF Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 Visst är det skoj att leka med .bat filer :cool: Vi satt och jobbade två o två på datorlektionen, när vi två inte hade något att göra så gjorde jag en .bat fil. Försökte krascha den gammla skitdatorn som vi satt vid. Så jag gjorde en .bat fil som skapade en mapp-->kopierade in sig där och startades i mappen. Men sen kom jag på. Det går ju inte. Den arbetar inte med myckket och det skulle ju ta aslång tid att fylla hårddisken. Så hur kan man göra om man har lite tråkigt och vill krascha datorn? Som tur är så behöver man inte bry sig om att det kan hända något med datorerna. För dom återställer sig varje gång man startar om. Har någon gjort något annat litet roligt script? PS. Inga script som förstör. Då blir tråden bara låst. Fast jag vet inte om denna är på gränsen till låst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 format c:/ krashar datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 finns ett program som heter shutdown center som går att anropa så att datorn stängs av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 14 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 Såååååå dåligt Mujo... Nico: Jag kan stänga genom att trycka start-->Stäng av datorn...-->Stäng av Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 Vill man att datorn ska krasha kan man ju öppna anteckningar, skriva "format c:/" och spara det som en .bat fil. När nån sedan trycker på den så formateras hårddisken villket gör datorn oanvändbar till du installerar om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 men du kan inte anropa det med en .bat fil så att den stängs av utan förvarning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 15 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 Nä just det. Man måste tillåta att det ska fortsätta att formatera också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 15 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 Just det. Tänkte inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.