Hoppa till innehåll

.bat


ELF

Rekommendera inlägg

Visst är det skoj att leka med .bat filer :cool: Vi satt och jobbade två o två på datorlektionen, när vi två inte hade något att göra så gjorde jag en .bat fil. Försökte krascha den gammla skitdatorn som vi satt vid. Så jag gjorde en .bat fil som skapade en mapp-->kopierade in sig där och startades i mappen. Men sen kom jag på. Det går ju inte. Den arbetar inte med myckket och det skulle ju ta aslång tid att fylla hårddisken.

Så hur kan man göra om man har lite tråkigt och vill krascha datorn?

Som tur är så behöver man inte bry sig om att det kan hända något med datorerna. För dom återställer sig varje gång man startar om.

 

Har någon gjort något annat litet roligt script?

 

PS. Inga script som förstör. Då blir tråden bara låst. Fast jag vet inte om denna är på gränsen till låst...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill man att datorn ska krasha kan man ju öppna anteckningar, skriva "format c:/" och spara det som en .bat fil.

När nån sedan trycker på den så formateras hårddisken villket gör datorn oanvändbar till du installerar om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...