Hoppa till innehåll

Virus!


Dark_Tomte
 Dela

Rekommendera inlägg

§1.3 //Ragnarök

jag var så dum och tryckte på den sen så blev det ett he*****!!! det kom upp på startmenyn ''Your computer is infected by spyware click here to fix it'' sen så dampklickade jag på den men det kom bara fler och fler... ju mer jag tryckte sen så kom SpySheriff upp (trorligen ett anti-spywareprogram... sen blev skrivbordsunderlägget SPYWARE your coputer is infected by spyware! och nån skugga på dom vanligaste ikonerna som explorer och sånt... sen så började SpySheriff scanna igenom hela datorn det kom upp Trojan 3 och allt skit o extremly dangerous!, sen så var man tvungen att köpa det för typ 300 spänn för 6 månader... sne så ringde jag min bror och har sa att jag skulle ta emot AdAware på msn sen så gick det inte.. sen så hade jag tydligen inte WinZip då laddade jag ner det och testade, gick inte sen så laddade ja ner WinRAR det funkade sen så scannade jag hela s***** men det gick inte... den hittade bara webHancer som e ganska farligt... (tror jag iaf). Sen så satt jag på brandväggen fort som f*n (windows brandväggen tror jag det är...) Sen så visade det sig att jag inte hade anti-virus fast jag kan uppdatera det och att det kommer upp varje gång jag startar datorn... men iaf nu ska jag skaffa ett anti-virusprogram... och fixa bort s*****.

 

 

 

PS. jag glömda säga att SpySheriff inte är installerat på datan och att det kan vara reklam så att man ska köpa det. Sen så när jag skulle scanna idag så var AdAwere på tyska :blink:. Har du varit med om nåt sånt här eller vet du nåt om det här eller vet du vad det kan vara (virus eller reklam), GÖR ETT INLÄGG!

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju köra panda antivirus onlinescan på http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm

Panda uppdaterar sågott som dagligen sina antivirusprogram, och det är självklart gratis att scanna online.

 

 

Om du är osäker på någon .zip fil så kan du alltid scanna den på http://virusscan.jotti.org den säker igenom med en rad olika antivirusprogram och konstaterar om filen innehåller virus.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

 

http://www.snabbstart.com/download/spybot-...nd-destroy.aspx

 

 

 

skaffa ett riktigt program gratis

 

 

 

 

 

Windows skickar aldrig meddelanden som "Your computer is infected by spyware" eller något liknande. Om det kommer upp så är det troligen viruset  som gör det.

 

 

jo det kan hända , hände för mig och då var startsidan ändrad och så....

men när jag tänker efter vet faktiskt inte falll det var viruset eller windows ... skitsamm

Redigerat av TAcklaren
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ver hemmos någon som jag kännde,och deras data hade typ kraschat.

Det kom upp ett meddelande som bakgrund och det stod ungefär så här:You computer is infected with spyware..sen stod lite annat men kommer inte ihåg...Bakom texten var det typ rött,men det var jätte konsitgt,jag har aldrig sett något liknande...en fråga:ifall någon har tagit över din data,hur kan sånna där antivirus ta bort dem??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

köpte ett par stavar av en som hette Melissa.

 

Om du vill få bort såna som tagit över din dator gör du såhär:

 

1. när virusen o sånt kommer så släcker du hela internet och alla program

2. när du gjort det så kan inte han som anfallit din dator göra nått på den.

3. sen så går du tillbaks då han dragit säg tebax och laddar ner alla filer du raderat.

 

 

 

 

så var de klart. Det funkar bara du inte är en datanörd som inte klarar dig en vecka utan datorn.

 

 

eller annars så kan du försöka få han o sticka med nått norton antivirus

 

rekommenderas o använda Anti-spyware Steel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...