Hoppa till innehåll

Efter Första Templet? (majoras Mask)

lill_angus

Rekommendera inlägg

vad ska jag göra efter det första templet på majoras mask jag har fått den där grismasken som man får när man har följt efter den dära decku-gubben i den dä r tunnlen till vänster om deras palats jag har precis kommit ut ur tunnlen vad ska jag nu göra?

hjälp mig snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du går till nora clock town 12 på kvällen första dan och vänta tills 12. moste vara där inan. Då kommer en gumma vandrande med en paknig från porten ut ur stan och går mot östradelen. Då hoppar en man ut bakom en rutskana han jömt sig bakom och anfaller henne. Han slår ner henne och tar pakningen och springer iväg. Du måste vara normal mäniska för det här: Följ efter honom och slå honom med svärdet så tappar han pakningen. Han kommer undan men du lämnar tillbaka pakningen till gumman och får i gengäld bombmasken.

Tips: Vänta bakom trädet vid stigen till den stora fen tills manen kommer springande han springer bakom trädet och då kan du slå honom.

Bombmasken: Med bombmasken kan du spränga utan att behöva slösa någonting. Efter att du sprängt tar det tid att ladda tills des kan du inte använda bombmasken. Den tar ett hjärta men skydar du dig med skölden blir du inte skadad.

post-4986-1137509272_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlåt blev inte klar förut. När du har bombmasken gå till nor ut fron clocktown tills du kommer till dendär stora islandskapet som bara reser sig där. Till höger ska du ha öken med Levande bombshus som jagar dig, och tillvenster skogslandskap. Du går ner till is-land-skapet och gå upp för stigen upp till en väg blockerad av is. Ovanför isen hänger en jätte istap, skutt på den så faller den ner och slårsönder isen så du kan gå vidare. Du kommer hellt plötsligt in i en jättesnöstorm, det blir svårt och se vart du går och det kommer små saker som var med i första templet dom som hadde gula ögon och pep som såg ott som någon mask fast dom är vitta. Använd bombmasken för att spränga jätte snöbolarna som står i vägen för dig så du kommer fram. Om du kommer till en stugga har du kommit rätt.

Om du behöver mer hjälp eller inte förstod säg bara till. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...