Drulli Skrivet 27 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 (redigerat) prova med lite fuktigt papper och torka det med vanligt papper.Eller använd lite sånt fönsterputsmedel But sorry då Redigerat 27 Januari 2006 av Sime93 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brongatonga Skrivet 27 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 DS skärmen (som alla andra skärmar) är uppbyggda av pixlar (väldigt små rutor). En sådan pixel kan låsa sig i en (kanske flera) färger. Då kallas det "död pixel". Jag sa att de kallades Död Pixel och dom går nog aldrig att få bort nu är vi som tror att de är en död pixel som spökar för dig Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PCH Skrivet 28 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 Jag har hört att till PSP så ska det finnas en skiva som man sätter igång och den blinkar olika färger och efter ett tag så kan dom döda pixlarna vara borta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stardust Skrivet 28 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 Jag hade en så på min ds sen försvann den :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 (redigerat) DS skärmen (som alla andra skärmar) är uppbyggda av pixlar (väldigt små rutor). En sådan pixel kan låsa sig i en (kanske flera) färger. Då kallas det "död pixel". Där har du halvt rätt, oskar. Om den såst sig men ändrar färg ibland är det ingen död pixel, utan en "sovande" pixel. Sådanna är vanliga på en psp men det finns homebrew för att "väcka" "sovande" pixlar. men det finns inte homebrew på en nds och då finns det ingett sätt att väcka dem på. Det går ej att "väcka" en död pixel! Alltså, skillnaden på död o sovande: Död pixel - svart hela tiden (ibland annan färg) sovande - en pixel som hänger efter o byter färg ibland. Redigerat 30 Januari 2006 av Tv gamer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilli Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 men min försvann ju!? :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 jag har hört att man kan få bort den genom att pixeln får lysa rött(eller någon annan färg) en lång stund Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bob_Marley Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 är det en död pixel? jag hade en som var blå den döda altså men jag hade sån tur så jag fick byta det men egentligen får man bara byta om det är minst 3 döda pixlar! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Super-pokemon Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 Vadå är det någon färg på skärmen eller. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-=jedi knight=- Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 Om man låter spelet vara på med skärmen öppen inte stängd ska låsta/sovande pixeln vara borta har jag hört. Jag har hittat två på min PSP och en på övre skärmen på DS. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xingfu150 Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 ni har aldrig tängt på garanti va? den gäller i 2 år! lämna inn ds där du köpte det så ska dom laga eller ge dej nytt! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilli Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 Det är bra med garantin!! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg