waddis Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 Hallihopp! Jag bara undrar jag är inte helt säker på vad en defragmentering gör e de nån som e sugen på att berätta :P //Waddis :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 "Fragmentering innebär att någonting sammanhängande sönderdelas i en massa små bitar." Defragmentering innebär att man samlar ihop delar som är utspridda till en del av hårddisken, så bl.a datorn går en aning snabbare i vissa fall. Delarna som man snackar om är minne, program, data osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 starta datorn i felsäkert läge Visst kan man det! Högerklicka på filen du vill flytta och välj 'Klipp ut' sen så högerklickar du på det stället du vill flytta filen till och välja 'Klistra in'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cristina Skrivet 31 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 starta datorn i felsäkert läge Att trycka på F8 funkade inge bra fö mej.Så jag gick in på kör och skrev msconfig,felsäkertläge........å tänk äntligen defragmenterar den för fullt!Tack för det!Ha ska jag prova och klippa & klistra nu då,vågar jag, som Sigvard M........... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 1 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2006 Det finns ju dra och släpp också. Då har man uppe två fönster, ett där filen du ska flytta är och ett där du ska flytta filen till. Sen drar du filen till det andra fönstret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cristina Skrivet 1 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2006 Det finns ju dra och släpp också. Då har man uppe två fönster, ett där filen du ska flytta är och ett där du ska flytta filen till. Sen drar du filen till det andra fönstret. De va ett bra tips,ska kolla de...tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.