Sharzor Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 vilken av länkarna ska man trycka på de fanns ju en hel hög... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 tryck på den första i nicos meddelande. finns det nått sätt så man får helafiguren typ och att man kan smälta inte den lite? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 tror han mena på Gimp.org ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 (redigerat) helt okej för att vara ett första försök. om du tycker det är jobbigt att klippa ut så prova ett verktyg som heter intelligent sax. fungerar förvånansvärt bra. missade de tre sista inläggen. mu1991 - du kan ju klippa ut hela figuren. om den tillexempel är röd så använd pensel, ställ in den på att "tona ut" och dra runt, sen lägger du till lite oskärpa där färgen tonar ut. konvolvera heter det verktyget, ser ut som en droppe. sen så låter du bakgrundsfärgen tona in på samma sätt från den suddia "auran" runt figuren. ser lite tillgjort ut men är snyggare än en skarp kant bara. Redigerat 12 Februari 2006 av shacti Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 andra försöket med en här bilden. förstog inte redigt var jag skulle hitta dom grejerna för att få den att smälta in Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 Prova med Airbrush eller så tardu en vanlig pensel, ställer in låg opacitet och målar lite runtom bilden du klistrat in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sharzor Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 men asså inne på gimp vart ska jag trycka de fanns en massa att trycka på ju :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Det är med det som istörsta allmänhet i Unix och Linux systemen, byggt av nördar för nördar. inget hjälpavsnitt eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 här har jag försökt på nytt med jango fetts huvud. ni får gärna sej om jag har gjort nått fel som jag kan ändra på Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freffus Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 (redigerat) Hej hej...Jag har nyss laddat ner GIMP o jag är inte duktig på det..hehe Men hur gör man så att man gör texten fin. Alltså typ skuggor och så att det ser snyggt ut...?? Redigerat 22 Februari 2006 av Freffus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 jag är inte säker på att det går att göra skuggor men du kan ladda ner fonter som ser häftiga ut ladda ner fonter Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freffus Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 (redigerat) mm okejj.. Men asså hur får man texten så att den står snett? Och hur gör man när man har klistrat in en bild på en bakgrund...Hur gör man sedan för att fin justera kanterna på den? alltså göra så att dom lyser o lite så?? Redigerat 22 Februari 2006 av Freffus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.