Fusion Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Varför är det bara tillåtet att ha avatarer som är 12 kb och mindre? Skulle inte admin kunna göra det till 13 eller 14? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 I princip så går alla avatars att få ner under 12kB, det gäller bara och spara bilden på ett optimerat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 Menar du att man ska spara den i en annan fil typ, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 I princip så går alla avatars att få ner under 12kB, det gäller bara och spara bilden på ett optimerat sätt. Måste man inte ha Photoshop för att göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 I princip så går alla avatars att få ner under 12kB, det gäller bara och spara bilden på ett optimerat sätt. Funkar säkert i GIMP.Det funkar i Photoshop vet jag. Man trycker på Arkiv -> Spara för webben, så kan man ställa in hur mycket förlust bilden ska ha samt hur stor den ska vara. Du kan ju alltid fråga någon som har Photoshop om han/hon kan hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 (redigerat) Tack,jag kan det...fast jag frågade det pga att alla inte har photoshop. :) *Vad är det som är fel? Använde nyss en avatar som var typ 21 kb stor... :blink: Redigerat 3 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 3 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 Om du vill mindre storlek på avatarn. Prova att spara den i GIF. Brukar för det mesta fungera för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2006 Men nyss hade jag en avatar som var typ 21 kb stor... :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 Det är en knasig bugg. Det går inte att ha en som är 13 KB, men alldeles perfekt att ha en som 30 KB. Kommer ihåg när jag gjorde min första avatar som låg på 30 kb, och den funkade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 jag vet att man inte kan ha en avatar på exakt 12 kb. är den mindre än 12 kb går det men inte om den är exakt. den andra buggen där verkar lite konstig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 4 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 (redigerat) Den jag har nu är lite störren än 17 kb...En fråga:Går det att ha rörliga bilder här u Fuska.se? Eftersom jag testade en bild där kaninen blinkade med en ögat,och det funkade... EDIT:Har bytt avatar nu... Redigerat 4 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 Ja, det går att ha animerade avatarer. MEN det är emot reglerna att ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.