Hoppa till innehåll

Träna Upp Sig

Putside

Rekommendera inlägg

• Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Okej..För det först, att få synliga resultat tar tid och är krävande, om du inte har bra självmotorik är det inget du borde ge dig på.

Jag vet inte hur din kroppsbygd ser ut..Därför skriver jag ungefär hur jag gjorde/gör för att bygga upp min kropp.

För det första, dra ner på läsk/godis/snabbmat. Detta gör att du kommer bli smalare. Sluta inte med det, eftersom du då kommer tröttna snabbt. Men att dra ner är inget fel.

Sen borde du börja jobba upp din kondition, allt för att klara hårdare träning. Spring 3-5 dagar i veckan, ett par km. Eller cykla tex en mil.

Detta kommer resultera i 30m om dagen.

Gör BARA 25-30 situps om dagen. Om du gör fler resulterar det bara i starkare+längre muskler. Om du gör 25-30 kommer du få stora muskler.Jag antar att du vill få synliga magrutor.

Om du har en lite slapp mage, dvs att där är lite fett så måste du bli av med det först. Dina magmuskler blir inte synliga annars.

Om du vill träna dina biceps är inte hantlar det bästa sättet. Det bästa sättet är, och kommer alltid att förbli din egen kropsvikt. Gör Chin-Ups, du kommer få fin biceps/triceps av det.

För att få fina bröstmuskler kan du göra så många armhövningar du orkar. Dock måste även här underhudsfett tränas bort.

Om du vill snabba på din träning, ät mycket protein (tex ägg) och fibrer. Även rätt mängd kolhydrater är bra. (Fibrer används för att mätta, men blir inte fett. Om du tränar hårt kommer du att vara hungrig.)

Träna inte mer än 5 dagar i veckan, musklerna måste få vila. Träna inte heller mer än 1 gång per dag. Ät protein ett par timmar innan du ska träna, och ät en mindre mängd protein och en stor mängd fibrer efter träning.

Ja..Har säkert missat något. Men det här är lite grundläggande träningstips.

Vad är Chin-Ups??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt.

En chin-up är när du hänger i en stång med RAKA armar. Sen häver du dig upp (inte hoppa från marken, ha fötterna i luften när du börjar) och drar dig ända tills din haka är ovanför stången. Sen håller du kvar, fast tar dig ner (släpp inte stången, och rör inte marken med fötterna) och gör samma sak om och om igen.

Din egen kropp är den bästa träningstyngde. Använd den så mycket som möjligt, istället för att lyfta skrot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt.

En chin-up är när du hänger i en stång med RAKA armar. Sen häver du dig upp (inte hoppa från marken, ha fötterna i luften när du börjar) och drar dig ända tills din haka är ovanför stången. Sen håller du kvar, fast tar dig ner (släpp inte stången, och rör inte marken med fötterna) och gör samma sak om och om igen.

Din egen kropp är den bästa träningstyngde. Använd den så mycket som möjligt, istället för att lyfta skrot.

Brukar göra sånna i tunnelbanan, det finns en stång i mitten av tåget som man kan göra chin-ups på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick ett tips från min morbror som hans kompis gjorde. Han fyllde alltså en väska full med vattenflaskor och sedan så började han gå. Han kunde gå ungefär 1 mil och då han behövde dricka så drack han då han behövde. Och då han inte orkade gå något mer så vände han bara sig om och gick hem.

Och varje gång han drack så sänkte han vikten på ryggsäcken. Tyckte det lät ganska skönt att bara gå 2-4 mil ungefär 2 gånger i veckan.

Redigerat av Rowyn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...