Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.


isMaNnen

Rekommendera inlägg

  • Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag kommer aldrig sluta och diskutera här fören ni inte slutar och säga att det är just Islam som är den våldsamma religionen.

 

Vad exakt är ditt argument?

 

anser du att det bör vara förbjudet att avbilda muhammed?

 

anser du att det är rätt att använda våld mot dom som kritiserar islam?

 

 

 

Islamister och kristna fundermentalister är båda två små minoriteter inom vardera religionerna... båda anser att våld är en accepterad lösning för att få sin vilja igenom, men givetvis så reflekterar inte deras åsiktar majoritetens inom den utövade religionen.

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Snälla, enligt en religion är det förbjudet. Det är en världsreligion. Över en miljard är muslimer. Men så måste några idioter sabba!

 

Jag tycker inte att man ska använda våld för att man kritiserar en religion. Jag snackar inte om att Islam är den mest betydesfulla religionen. Man får inte kränka vilken religion som helst.

 

Men gör man det så får man skylla sig själv om man hamnar i graven av dem som blivit kränkta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snälla, enligt en religion är det förbjudet. Det är en världsreligion. Över en miljard är muslimer. Men så måste några idioter sabba!

 

Jag tycker inte att man ska använda våld för att man kritiserar en religion. Jag snackar inte om att Islam är den mest betydesfulla religionen. Man får inte kränka vilken religion som helst.

 

Men gör man det så får man skylla sig själv om man hamnar i graven av dem som blivit kränkta!

 

Koranes regler gäller endast dem som väljer att följa dom eftersom det är ett frivilligt regelverk.

 

Du kan säga kränka hur många gånger du vill.. det gör det verken fel att avbilda Muhammed eller rätt att utöva våld mot dom som gör det

 

Argumentum ad populum

Bara för att ett uttalande är tilltalande för många så betyder

inte det att uttalandet måste vara sant.

 

"Det är en världsreligion. Över en miljard är muslimer. Men så måste några idioter sabba!"

 

Argumentum ad Baculum

Det här misstaget är när argumentet försöker tvinga fram

acceptans med hot. Det behöver inte vara ett direkt hot.

 

"Men gör man det så får man skylla sig själv om man hamnar i graven av dem som blivit kränkta!"

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Ok, ni brukar oftast säga. Varför ska vi respektera deras rättigheter och allt som är olagligt.

 

Då kan dem väl strunta i och respektera våra lagar och rättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag svarar f*n och ni ska inte ha något i skallen att jag avslutar diskussionen.

 

Säg mig vilket land man avrättar homosexuella&kristna? Säg vilket! Om det är enligt landets system så är det helt fel. Kanske så är det terroristerna som dödar dem. Men inte styrelsen.

 

Dessutom så får ni f*n skylla er själva eftersom ni tyckte det var okej och publicera bilderna som kränkte över 10miljoner människor.

 

thOOrd, läs igenom tråden så ska du få se.

 

Dessutom så stänger ni inte ens av kaktus-mannen's andra användare för att han är en rasse! Ni tycker det är okej med det!

 

Kaktus-Killen, Svenska flaggan är ju bara av tygg. Varför överreagerar ni?

 

"thOOrd, jag har f*n sagt att du försvarar kaktus-mannen och att du har kränkt folk innan!"

 

Är du efterbliven ellet vad är grejen. Om du inte sett jus MIG så skriv inte att JAG har sagt eller gjort något då. Och nej jag tycker inte att det är okej att USA döda civila, ytterligare något skit du slänger ur dig.

 

 

 

"Jag kommer aldrig sluta och diskutera här fören ni inte slutar och säga att det är just Islam som är den våldsamma religionen."

 

"När ni visste att det fanns folk som tar till våld så gör ni det iallafall. Vad händer då? En laddad bomb sprängs. Sen så börjar folk grina och ångrar inte ens att ha publicerat bilderna."

 

"Alago, jag har inte sagt att man har rätt och döda folk. Men när ni vet att det finns folk som blir arga och dödar för sin religion så publicerar ni bilderna ändå."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Ok, ni brukar oftast säga. Varför ska vi respektera deras rättigheter och allt som är olagligt.

 

Då kan dem väl strunta i och respektera våra lagar och rättigheter.

 

Ni försöker säga att araberna tror att dem ska bestämma över allt.

Men som om ni ska bestämma med era fåniga rättigheter när man har rätt och kränka!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni försöker säga att araberna tror att dem ska bestämma över allt.

Men som om ni ska bestämma med era fåniga rättigheter när man har rätt och kränka!

 

Nej jag tror inte att araberna tror att dom ska bestämma allt.. jag tror att det är du.

 

Jo visst är det fånigt med yttrandefrihet och religionsfrihet...

 

 

Om du anser det kränkande när människor inte följer koranen så har du nog missat vad religionsfrihet står för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Nej. Jag anser att det är fel att göra grejer som är förbjudet för vilken religion som helst!

Jag snackar inte bara om koranen!

 

Jag menar alla religioner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Jag anser att det är fel att göra grejer som är förbjudet för vilken religion som helst!

Jag snackar inte bara om koranen!

 

Jag menar alla religioner!

 

Ska vi kanske införskaffa världslagar istället för att varje land har egna lagar kanske? Hur tror du att det skulle fungera?

 

Du tror inte att det krockar med varandra, olika religioner har olika "regler". Vad skulle hända i detta exempel.

 

Religion nummer 1: Att tro på nån annan religion än vår är en synd

Religion nummer 2: Att tro på nån annan religion än vår är en synd

 

Hur skulle du lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Jag anser att det är fel att göra grejer som är förbjudet för vilken religion som helst!

Jag snackar inte bara om koranen!

 

Jag menar alla religioner!

 

 

Alltså:

 

Att vara homo (bibeln)

Att äta gris (koranen)

Att konvertera (koranen)

Att äta ko (hinduism)

Att äta kött (buddhism)

jobba på söndagar (bibeln)

Att ha långt hår (bibeln)

etc etc etc

 

Det blir mååååååååååååånga saker du alltså inte kan göra :-)

 

glöm inte att be 5 gånger om dagen annars så döms du till döden (koranen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...