Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.


isMaNnen

Rekommendera inlägg

Dessutom. Nästan hela jorden bryr sig inte ett dugg om religion. Den som är religös publicerar inte bilder av Muhammed.

 

Så ni ska inte dra in det här. Respekterar Muslimerna kristna.

 

Att begära att människor som inte godtar Muhammeds läror skulle låta bli att teckna honom är inte att begära respekt - utan att kräva underkastelse. Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DonKeN

En religös kristen respekterar alla religioner. En religös muslim respekterar alla religioner. En religös Hindhu respekterar alla religioner.

 

Av alla världsreligioner så respekterar dem religösa andra religionerna. Men knappast att vi på norden är religösa. Dem flesta är ateister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En religös kristen respekterar alla religioner. En religös muslim respekterar alla religioner. En religös Hindhu respekterar alla religioner.

 

Av alla världsreligioner så respekterar dem religösa andra religionerna. Men knappast att vi på norden är religösa. Dem flesta är ateister.

 

Men ändå respekterar du inte min rätt att inte följa koranen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Jag har inte sett dig göra något så att jag känt mig kränkt. Så jag bryr mig inte om dig och att du inte följer koranen.. Minsta lilla fel så kanske jag får en varning av dig -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett dig göra något så att jag känt mig kränkt. Så jag bryr mig inte om dig och att du inte följer koranen.. Minsta lilla fel så kanske jag får en varning av dig -.-

 

Jag kommer att ställa en väldigt enkel fråga.. ja eller nej. ingen förklaring om att du inte hinner vara på forumet 24/7 eller andra tal om respekt kommer att behövas..

 

 

Anser du att det borde vara ett lagbrott att avbilda muhammed eller att "bryta" mot någon annan regel i koranen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister.

 

Där nere? Vart där nere?. Du är trångsynt, det verkar vara så att du tycker att man endast ska respektera din egna religion, och som jag sagt tidigare så är detta fortfarande inte en fråga om respekt. Det viktigaste är väl ändå att kunna respektera individer, att respektera en människa som inte har samma religion som ens egna. Och denna respekt ger man inte genom att följa den andres religions regler och syner. Att många muslimer brusar upp över dessa bilder bevisar bara hur svag deras tro är. Vi säger så här, enligt Islam får man inte avbilda Muhammed. Denna person som gör detta blir straffad efter döden. Varför då inte låta dessa personers öde bestämmas ut av er gud? Är det kanske så att många inte tror på detta och att ni måste ta det i egna händer?. Och att kunna ta en annans människas liv pga av detta är respektlös. Att som du säger "att man får skylla sig själv", är också respektlöst. Men som sagt, du verkar bara kräva respekt men inte ge någon tillbaka.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister.

 

Så du menar att jag inte respekterar kristendomen? Du får f*n ge dig.

 

Jag respekterar kristendomen som om jag vorre kristen.

 

Man ska respektera alla religioner. Du syftar på att jag vill att man ska respektera min egna religion endast. Nej, jag tycker att man ska respektera alla religioner och publicera något som inte förtrycker folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister.

 

 

Men man ska inte respektera individer,länder,andra samhällens regler och lagar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...