suna Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 (redigerat) Dessutom. Nästan hela jorden bryr sig inte ett dugg om religion. Den som är religös publicerar inte bilder av Muhammed. Så ni ska inte dra in det här. Respekterar Muslimerna kristna. Att begära att människor som inte godtar Muhammeds läror skulle låta bli att teckna honom är inte att begära respekt - utan att kräva underkastelse. Redigerat 15 Juli 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 En religös kristen respekterar alla religioner. En religös muslim respekterar alla religioner. En religös Hindhu respekterar alla religioner. Av alla världsreligioner så respekterar dem religösa andra religionerna. Men knappast att vi på norden är religösa. Dem flesta är ateister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 En religös kristen respekterar alla religioner. En religös muslim respekterar alla religioner. En religös Hindhu respekterar alla religioner. Av alla världsreligioner så respekterar dem religösa andra religionerna. Men knappast att vi på norden är religösa. Dem flesta är ateister. Men ändå respekterar du inte min rätt att inte följa koranen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Jag har inte sett dig göra något så att jag känt mig kränkt. Så jag bryr mig inte om dig och att du inte följer koranen.. Minsta lilla fel så kanske jag får en varning av dig -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Jag har inte sett dig göra något så att jag känt mig kränkt. Så jag bryr mig inte om dig och att du inte följer koranen.. Minsta lilla fel så kanske jag får en varning av dig -.- Jag kommer att ställa en väldigt enkel fråga.. ja eller nej. ingen förklaring om att du inte hinner vara på forumet 24/7 eller andra tal om respekt kommer att behövas.. Anser du att det borde vara ett lagbrott att avbilda muhammed eller att "bryta" mot någon annan regel i koranen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Nej det borde inte vara ett lagbrott. Men tänk själva. Det är många som blir sårade för att ni är så elaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 vadå när vi är elaka ? Det var väll ändå att generalisera lite.... Jag antar att du menar alla kristna ? Isåfall blir vi också ledsna när ni är elaka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 (redigerat) Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister. Där nere? Vart där nere?. Du är trångsynt, det verkar vara så att du tycker att man endast ska respektera din egna religion, och som jag sagt tidigare så är detta fortfarande inte en fråga om respekt. Det viktigaste är väl ändå att kunna respektera individer, att respektera en människa som inte har samma religion som ens egna. Och denna respekt ger man inte genom att följa den andres religions regler och syner. Att många muslimer brusar upp över dessa bilder bevisar bara hur svag deras tro är. Vi säger så här, enligt Islam får man inte avbilda Muhammed. Denna person som gör detta blir straffad efter döden. Varför då inte låta dessa personers öde bestämmas ut av er gud? Är det kanske så att många inte tror på detta och att ni måste ta det i egna händer?. Och att kunna ta en annans människas liv pga av detta är respektlös. Att som du säger "att man får skylla sig själv", är också respektlöst. Men som sagt, du verkar bara kräva respekt men inte ge någon tillbaka. Redigerat 16 Juli 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister. Så du menar att jag inte respekterar kristendomen? Du får f*n ge dig. Jag respekterar kristendomen som om jag vorre kristen. Man ska respektera alla religioner. Du syftar på att jag vill att man ska respektera min egna religion endast. Nej, jag tycker att man ska respektera alla religioner och publicera något som inte förtrycker folk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Alltså. Vad hade dem där nere gjort mot danskarna så att dem ville publicera dem där bilderna. Varför struntar dem inte i och tänka på Islams prophet när hela bunten är ett gäng ateister. Men man ska inte respektera individer,länder,andra samhällens regler och lagar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Ok, så dem behöver inte respektera oss. Vi i norden är inte värdare än dem i mellanöstern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.