tHOORd Skrivet 4 September 2006 Rapport Dela Skrivet 4 September 2006 Det är en lång skrift men jag kan ta några meningar. Profet, frukta Gud och lyd ej de otrogna och de tvegåsna. Gud är förvisso. Den Vetande, den Vise. Utan rätta dig efter det, som uppenbaras för dig från din herre! Och förtrösta på Gud! Ja, Gud är en ombud som räcker till. Gud giver icke en man två hjärtan i hans bröst, han ger icke heller edra hustrur, som i förskjuten, till edra mödrar, och han gör icke heller edra adoptivssöner till edra söner. Utdrag ur Surah 9:29 Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low. Utdrag ur Surah 5:33 The punishment of those who wage war against Allah and His Apostle, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of the hands and feet from opposite sides or exile from the land Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 September 2006 Rapport Dela Skrivet 4 September 2006 bara en fråga, hittar du (tHOORd) utdragen på internet, eller från en riktig tryckt koran ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 4 September 2006 Rapport Dela Skrivet 4 September 2006 (redigerat) bara en fråga, hittar du (tHOORd) utdragen på internet, eller från en riktig tryckt koran ? Utdragen är från internet, har ingen tryckt koran. Men kan alltid bekräfta min källa genom att läsa enhttp://www.koranen.no/ Redigerat 4 September 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 Vem som helst kan göra en hemsida. Jag kan f*n göra en hemsida som heter www.sanningenomUSA.se, så kanske det står att USA stödjer Al-Qaida, för det är inte omöjligt att dem gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 (redigerat) Vem som helst kan göra en hemsida. Jag kan f*n göra en hemsida som heter www.sanningenomUSA.se, så kanske det står att USA stödjer Al-Qaida, för det är inte omöjligt att dem gör det. Så du påstår att koranen som finns på koranen.no är förvrängd version? Med din logik så skulle man aldrig kunna lita på något man läser eftersom "vem som helst kan skriva en bok" Så det enda vi kan göra är att åka hem till dig slå up sidan i din koran och peka på texten... eller har vi förfalskat din version också? Redigerat 8 September 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 Jag kan inte norska så tyvär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 Jag kan inte norska så tyvär. Kan du inte engelska heller, då koranen är översatt på engelska på samma sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 Jag litar på en bok mer än en proppoganda sida! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 (redigerat) Jag litar på en bok mer än en proppoganda sida! Och det påstår du koranen.no är? Om det är så att du påstår att det inte stämmer överens med den koran som du har så hävdar jag att den koran du har inte är en riktig. *propaganda Redigerat 5 September 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 Jag förstår inte alla ord som finns där på Engelska. Översett en bit och vilken Surah det är så ska jag kolla upp tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 Jag förstår inte alla ord som finns där på Engelska. Översett en bit och vilken Surah det är så ska jag kolla upp tack. Bekämpa dem som inte tror på Allah eller Domens Dag, eller tillåter det som är förbjudet av Allah och Hans Sändebud, eller inte erkänner Sanningens Religion, bland Bokens Folk tills de ger kompensation med villlig underkastelse, och känner sig underdåniga. Surah 9:29 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 September 2006 Rapport Dela Skrivet 5 September 2006 Striden mot dem, som ej tro på Gud och den yttersta dagen, ej helighålla vad Gud och hans apostel förklarat heligt och ej bekäna sanningens religion, dem, som fått skriften, nämligen, tills de villigt giva skatt och ödmjuka sig. Men jag såg att i en annan sida så stog det så här. De som är otrogna ska halshuggas så det kan jag hålla med om att det är våldsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.