Hoppa till innehåll

Några Frågor

Katt

Rekommendera inlägg

1. När jag försöker öppna en vanlig diskett så låter det konstigt i disketteneheten och det går inte att öppna den. Det står att jag måste formatera om disketten. Men andra disketter fungerar, det är bara den som har låst sig. Det går inte att öppna den i någon annan dator heller. Går det att 'låsa upp' den på något sett?

2. Går det att öppna en del MS-DOS program som Windows program, och i så fall, hur?

3. Finns det 'Den här datorn' eller nåt liknande på Windows 3.1? Om det inte finns, hur kommer man in på en av diskarna då?

Redigerat av Fusk Katten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Formatera om disketten. Tror inte det finns så mycket annat att göra. Testa att flytta den lilla grejen nere i ena hörnet innan du formaterar. Den har två lägen. Jag tror inte det funkar med att flytta den med det är ju värt att testa innan man formaterar.

2. Hur menar du?

3. Jag tror det men jag minns inte säkert hur man gör. Testa att skriva "win" eller "windows".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Synd, disketten hakade upp sig när de skulle spara en fil, så alla filer på den är väl förstörda.

Jag hann inte skriva klart igår, så här kommer resten:

2. Jag menar att man öppnar ett MS-DOS program som vanligt program.

3. Var ska jag skriva det någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MS-DOS program är ju oftast bara en massa text.

Jag menar inte inte med MS-DOS i fråga 3. Det går ju bara att öppna diskarna i filhanteraren i Windows 3.1. Jag vill öppna disken som mapp. Hur kollar man föressten hur mycket utrymme man har på diskarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...