Gäst Muuu Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 jag har lite problem med datorn just nu, den kan inte hitta ipet. vi har testat att byta nätverkskortet,modemet och kablarna men funkar fortfarande. vad kan detta bero på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 kolla med din internet leverantör Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 in på www.myip.com eller www.whatismyip.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 inget av det hjälpte tyvär. men någon annan kanske har någon ide? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 Tryck på Start -> Kör -> skriv in cmd -> skriv in ipconfig. Ser du den där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 jag ska kolla up det men jag är inte säker på att det är ett så simpelt problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 hade samma problem när jag hade trådlåst, så jag köpte en sladd :D:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 Försökt reparera och ersätta den gamla IP:n till en ny? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2006 jag hade problem med det när vårt bredband var nytt, den hitta på någon IP som inte stämde på långa vägar, vi frågade leverantörerna om IP addressen skrev in den manuellt och sen gick det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 inget av det här funkade kan ni komma på nån annan ide? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 jag har lite problem med datorn just nu, den kan inte hitta ipet. vi har testat att byta nätverkskortet,modemet och kablarna men funkar fortfarande. vad kan detta bero på? Vad är det för ip du ska hitta? Internt eller externt? Varför ska du hitta ditt ip? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Acet0neN Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 (redigerat) Testa Start>Kör>Skriv CMD>Skriv ipconfig /release>Skriv sen ipconfig /renew Säker på att du får IP och sådant auto tilldelat via DHCP? Sen så tror jag att du har Dator Problem.. Redigerat 15 Februari 2006 av Ace nr.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.