Putside Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 Under 10 år så har jag tvingats gå upp ur min varma mjuka säng för att sedan gå till skolan och jobba skiten ur mej. Men detta börjar bli ett problem, jag orkar bara inte gå upp längre. Och när jag väl har fått på mej kläderna så blundar jag hela vägen ner till köket, tittar bara då jag ska välja pålägg på mackan. Jag lider av extrem trötthet på morgonen ! Jag kan erkänna att jag inte går och lägger mej förrens ca 23.45 varje dag men man blir ju inte trött förrens då, går jag och lägger mej tidigare så kan jag ej somna. Och när klockan ringer på morgonen så snozar jag 4 ggr ( 4x9 min ) så att jag inte ska få panik när jag väl ska upp. Blir tvungen att gå upp ca kl 7.00 för att hinna med bussen. Har ni några tips för att bli lite piggare på morgonen ? :zzz: Skulle verkligen uppskattas ! Please , help me :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SnowracerN Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 Gå & lägg dig tidigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 (redigerat) Det är ett stort omfattande problem, man måste ändra på en hel del för att få mer sömn. För sömn är det viktigaste källan till att man blir pigg. Jag vill inte sprida desinformation, men ungefär såhär är det så: Man bör inte äta precis innan man lägger sig, för då jobbar kroppen för att smälta maten och då får kroppen inte den vilan den behöver. Maten har nog en stor roll i det. Och, ja, det låter skitsnack i mångas öron, men man bör ge kroppen tillräckligt med motion så att den blir trött när man ska lägga dig en timme eller så tidigare ^^ Förresten, så finns det inga "superbra" enkla tips, som man kan göra precis innan man lägger sig eller så för att bli pigg. Jag själv ställer krav på kroppen, jag ska alltid sova i minst 7,5 timmar varje natt(kan bli svårt på helger, men samtidigt kan man ju sova ut) Då får man vita ögonvitor och ser fräschare ut och mår bra :) Redigerat 12 Februari 2006 av The heroin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 På morgonen, så antar jag att du duschar, så ta en riktig kalldusch. Brukar jag göra, och det funkar riktig bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Jag är ganska morgonpigg så jag har inga problem med att vakna på morgonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Jag har också problem med det,men det är mycket ovanligt.Men när jag har problem med det så tar jag kudden,ställer mig upp och skriker i kudden.Funkar för mig.Ett annat sätt är att snurra på armarna och gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Hatar att vakna på morgonen! När det är typ skolan då orkar jag inte ens vakna upp från sängen, men sen när det är helg då vaknar jag som en häst.. <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 träna gärna innan, funkar finfint för mig. Kan lägga mig kl 9 ibland och somna 10 min senare sen vaknar jag 07:25 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Försök byta dygnrytm.. Gå och lägg dig tidigare varje dag i en hel vecka och gå upp tidigare än vanligt så kanske du kan lyckas orka upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Gör du dig av med mera energi så kommer du antagligen bli trött fortare och även om du inte är trött, gå och lägg dig tidigare ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phaedrus Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Jag har också väldiga problem med min sömn, jag går och lägger mig 00:30 och ska vara i skolan 08:00. Men jag brukar bara vara trött de första 10 minuterna efter att jag har vaknat, men mina ögon brukar svida ett par timmar, det känns inte speciellt jobbigt men ser sjukt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Jag försöker gå och lägga mig hyfsat tidigt, men man har ju knappt någon ork iallafall.. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.