Hoppa till innehåll

Gå Upp Ur Sängen På Morgonen

Putside

Rekommendera inlägg

Under 10 år så har jag tvingats gå upp ur min varma mjuka säng för att sedan gå till skolan och jobba skiten ur mej. Men detta börjar bli ett problem, jag orkar bara inte gå upp längre. Och när jag väl har fått på mej kläderna så blundar jag hela vägen ner till köket, tittar bara då jag ska välja pålägg på mackan.

Jag lider av extrem trötthet på morgonen ! Jag kan erkänna att jag inte går och lägger mej förrens ca 23.45 varje dag men man blir ju inte trött förrens då, går jag och lägger mej tidigare så kan jag ej somna. Och när klockan ringer på morgonen så snozar jag 4 ggr ( 4x9 min ) så att jag inte ska få panik när jag väl ska upp. Blir tvungen att gå upp ca kl 7.00 för att hinna med bussen.

Har ni några tips för att bli lite piggare på morgonen ? :zzz:

Skulle verkligen uppskattas !

Please , help me :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin

Det är ett stort omfattande problem, man måste ändra på en hel del för att få mer sömn. För sömn är det viktigaste källan till att man blir pigg.

Jag vill inte sprida desinformation, men ungefär såhär är det så: Man bör inte äta precis innan man lägger sig, för då jobbar kroppen för att smälta maten och då får kroppen inte den vilan den behöver. Maten har nog en stor roll i det.

Och, ja, det låter skitsnack i mångas öron, men man bör ge kroppen tillräckligt med motion så att den blir trött när man ska lägga dig en timme eller så tidigare ^^

Förresten, så finns det inga "superbra" enkla tips, som man kan göra precis innan man lägger sig eller så för att bli pigg.

Jag själv ställer krav på kroppen, jag ska alltid sova i minst 7,5 timmar varje natt(kan bli svårt på helger, men samtidigt kan man ju sova ut) Då får man vita ögonvitor och ser fräschare ut och mår bra :)

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Jag har också problem med det,men det är mycket ovanligt.Men när jag har problem med det så tar jag kudden,ställer mig upp och skriker i kudden.Funkar för mig.Ett annat sätt är att snurra på armarna och gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...