DarkBlack_Angel Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Hej! Julafton menas med Jesu Födelse, det vet ju alla. Men vad har det med julklappar att göra? Svar=Inget Jag har ett gott förslag till Sverige. Varför inte fira Julafton dâ dom 3 Vise männen ger presenter till Jesus? Detta gör dom i vissa andra länder i Världen. Fattar ni logiken? Citera
Gäst Mîhker Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Det gör ju endel redan, de vise männen gav ju gåvor till jesu barnet (hatar religion) Citera
DarkBlack_Angel Skrivet 15 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Läste du? " Detta gör dom i vissa andra länder i världen". Men vad tyckte du om förslaget? Citera
Phaedrus Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 (redigerat) Läste du? " Detta gör dom i vissa andra länder i världen". Men vad tyckte du om förslaget? I mitt land (Grekland) gör man det, men jag tror inte att det är en bra ide att bara byta dagen bara sådär och de som får presenter får ju bara vänta längre. Redigerat 15 Februari 2006 av Phaedrus Citera
DarkBlack_Angel Skrivet 15 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Jo , men närsom helst kommer "nya tider" sâ det är lika bra att passa pâ med förberedningar. Tänk sâ här. Pâ 1200-talet fick man inte vara otrogen. Pâ 500-talet fick man inte ha nâgon annan religion än sin konung/kejsare. Ja,regler och traditioner ändras hela tiden sâ varför inte ändra en nu? Ni vet nog att jag har inge makt men som sagt, mânga smâ blir en stor. Citera
Shaddy Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Om man nu firar Jesu födelse på julafton, var kommer då jultomten ifrån? Enligt sägnen så är Jultomten ett kristet helgon som egentligen heter Saint Nicolaus ( saint=helgon på engelska ), och därifrån kommer Santa Claus. Men vad har han med Jesus att göra förutom att han var kristen? Citera
DarkBlack_Angel Skrivet 15 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Inget egentligen . men jag tycker den 24 December är ett dâligt datum för en sâdan underbar dag. Citera
Scones Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Var det inte så att de 3 gav han gåvor på just jesus födelse? Anyway, vem bryr sig? :P Låt det vara som det är. Citera
DarkBlack_Angel Skrivet 15 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Det var inte Pâ födelsen. Citera
Gäst Tomatketchup Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Varför ändra datumet efter så många år? Citera
Gäst QuikSilver Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Varför ändra datumet efter så många år? Eller hur.. Citera
Red_fox2 Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Skrivet 15 Februari 2006 Jag tror knappast att sverige kommer ändra datum på sin julafton ändå..... Hur skulle det se ut om halva svriges befolkning firade jul typ första december och den andra hälften den 24 december(jag vet att det inte ä den första dom tre gamla vithåriga männen ger gåvorna,men tänk om de skulle bli så) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.