Hoppa till innehåll

Fågelinfluensan Har Nått Sverige

The Balrog

Rekommendera inlägg

hmm..de är inte så jätte stor risk att smittas av fåglar,ca 0,00000001 % men den kan ju muteras eller va dom nu sa så den smittas från människa till människa,men de är ju som twiztha sa,tiningarna ljuger för de mästa... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 101
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mîhker

Det är ju nåt typ 3 människor som har dött i turkiet, så värför skulle halva befolkningen i sverige dö, Twiztha

P.S. jag e inte rädd, sverige blir dödat men alla fåglar dör samtidigt, sen behöver inte finland oroa sig mer! :evil:

D.S. skojade

Redigerat av Mîhker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

bor i alingsås men jag tror inte att det är så stor risk, jag menar 200 har blitt sjuka och hundra har dött. sen finns det ju läkemedel och sånt hä rockså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

är du dum eller pucko, eller har du bara spelat för mkt condemned, men för f*n klart dom inte blir zombies, vet du ens vad du behöver göra för att nån ska bli en zombie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Man oroar sig egentligen inte för viruset så som det är idag, utan vad det kan bli av det. Om en t.ex. en gris får viruset från både en fågel och en människa kan dessa två mutera och gå ihop. Det skulle innebära att den människa som blir smittad av grisen skulle bära på ett virus som kan smitta mellan människor och det har man inte hittat något botemedel emot. Därför måste man isolera alla husdjur från vildfåglar så att de inte blir smittade av viruset. De flesta virus härjar ju ett tag, kanske något år, och till dess blir fåglarna och människorna immuna mot H5N1. Då är viruset inte längre farligt och även om man skulle bli smittad av det skulle det inte vara dödligt längre. Det är den närmaste tiden som den är verkligen farlig innan fåglarna blir immuna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...