Hoppa till innehåll

Fågelinfluensan Har Nått Sverige

The Balrog

Rekommendera inlägg

Gäst Mîhker

du e ju helt psykad!

hur kan du tycka att det är roligt när nån dör!

bara en tidsfråga innan fågelviruset kommer till finland...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 101
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är inte så insatt i fågelinfluensan (H5N1). Det sägs ju att det inte smittar lika lätt om man är hygienisk och här i Sverige är vi ju inte lika nära alla fåglar som drar omkring utomhus som de är där i Asien lr var det nu kommer ifrån.

Hoppas att H5N1 muterar sig så att alla blir zombies som några skrev. Ut å slakta zombies om jag vågar :P :medieval:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

men herregud vad superegotrippade alla är på den här j*vla planeten, "DÖDA ALLA FÅGLAR FÖR ATT VI SKA FÅ LEVA", får då djuren leva era j*vla a*, istället kan vi försöka göra så att både människa och djur inte dör

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Alla dödliga sjukdomar utvecklas av naturen för att begränsa utbredningen av en art när arten vuxit sig för stor. Det här är med andra ord ett sätt av naturen att minska fågelbeståndet och vid en mutation även beståndet av andra arter såsom människan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Miglot af eraon

men hur svårt är det att bli smittad... det är ju bara att inte äta fågel och hålla sig undar fåglar...

Jag och min familj äter fågel som bara den nu för konsumenter fattar inte att det inte gör något om man steker kokar eller grillar kyklingen/fågeln. Därför så är kykling så billigt nu. SÅ varför inte bara sticka ut och köpa 2kilo kykling för 10kr på citygross. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Great Gonzales

Twiztha: H5 är den vanliga fågelvisruset som inte smittar människor, H5N1 är den dödliga varianten som kan smitta människor.

Puck0: Vad är det du yrar om?

Tror du att man kan bli zombies av viruset? :huh:

Just nu finns det bara tamiflu, forskare har hittat fler bevis att viruset börjar bli resistent.

Använder många den läkemedel blir viruset till slut resistent och då innebär det stora problem.

Så ifall ni nu pratar om att det finns läkemedel i Sverige då borde ni tänka om lite. ;)

norska läkare ska bli klara med ett botemedel om 5 år
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...