Gäst Twiztha_MF Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 jupp nån gång förr eller senare kommer det bli kärnvapen krig Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Nordkorea hävdar att de också har kärnvapenmissiler som pekar mot Seoul. Även Tokyo är i fara. Iran har hotat att använda vapen mot Israel, men Israel är så litet så det skulle skada palestinierna också. Alla som säger att Iran är fanatiskt och USA bara använder i nödfall skall komma ihåg att USA är det enda land som någonsin använt sig av kärnvapen. Och då var det inte tal om något nödfall, för Sovjetunionen hade också förklarat krig mot Japan och jag tror att man hade klarat sig utmärkt med mindre destruktiva bomber. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 LoL efter fusion kommer antimateria som är det explosivaste ämnet som finns, eftersom om en antimateriaatom krockar med en vanlig atom, så spränger dom varandra vilket resulterar i 100 % energi Du verkar påläst och så (ironi). Antar att du hämtat allt du vet om antimateria från skönlitteratur? Antimateria finns visserligen, enda problemet är att man inte kan få det att existera tillräckligt länge för att bygga något av det. Man skulle alltå bli tvungen att bygga en partikelaccelarator på platsen man vill spränga. Och en sådan accelerator tar en hel del plats så man kan inte direkt smyga in den någonstans medan man invarderar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Antimateria är motsatsen till den vanliga materia som vår galax och troligen mer därtill består av. Det finns en antipartikel för varje vanlig partikel: till exempel protoner–antiprotoner, neutroner–antineutroner och elektroner–positroner. Vissa partiklar är sina egna antipartiklar, till exempel fotoner och Z-bosoner. Enligt grundläggande beskrivningar av universum finns tolv olika typer av materiapartikla och fyra kraftbärande partiklar. Till dessa materiapartiklar och kraftbärande partiklar kopplas deras spegelbilder med avseende på vissa symmetrier. Till exempel har en antipartikel samma storlek på sin elektriska laddning som sin motsvarande partikel, men med omvänt tecken. I övrigt tror man att en partikel och motsvarande antipartikel är lika. Om olikheter finns mellan partiklar och antipartiklar kan detta påvisa vissa symmetribrott, till exempel CPT (charge conjugation, parity, time reversal, ”laddningskonjugering, paritet, tidsreversering”). Detta skulle i sin tur påvisa att de gängse fysikaliska teorierna har inneboende fel vad gäller fundamentala teoriers (som speciella relativitetsteorin) giltighet. En annan slags bomb: Ett kärnvapen som getts ett tillskott av kobolt. När vapnet detonerar blir koboltet utsatt för strålning som gör det extremt radioaktivt under flera år. Detta till skillnad från vanliga kärnvapen, där det värsta nerfallet försvinner inom veckor eller månader. Den långa halveringstiden innebär framför allt två viktiga saker: Dammet kan spridas mycket långt innan det blir ofarligt. Det är svårt eller omöjligt att bygga skyddsrum som kan hålla människor vid liv tills radioaktiviteten lagt sig. Koboltbomber är ett av få tänkbara sätt som mänskligheten skulle kunna utplåna sig själv. Med ett relativt litet antal bomber skulle man kunna skapa ett dödligt dammoln som långsamt skulle sprida sig med vindarna tills det täckte hela jordklotet Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Jag tror inte att Iran menar illa genom att bara skaffa Energi. Dessutom,alla länder gör nästan det. "Vad tror ni om att Holland bombar ner USA"? "Vad tror ni om att Tyskland bombar ner USA? Varför just USA? Det är det största Demokratiska landet. Det vore självmord att bomba USA. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goglashszzz Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 därför dom vill ha hämd Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 Gängse? Tidsreversering? Antingen är du jävligt smart Guggo eller så har du kopierat det ifrån nånstans. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 LoL herregud, det var bara en kort förklaring till den otroliga sprängkraft antimateria har, inget kan ju vara mer sprängkraftigt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 Gängse? Tidsreversering? Antingen är du jävligt smart Guggo eller så har du kopierat det ifrån nånstans. jo, jag är smart. Nej, men lite kopierat, och lite snott. Men tidsreversering är väll inte så svårt ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Nej jag tycker inte det är svårt. Om du vill jag vi diskutera lite metafysik, intressant ämne det. Det som förvånade mig var ordvalet, jag trodde aldrig jag skulle får höra gängse på ett spelforum. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Det som intresserar mig är saker som relativitets teorier, tid och olika dimensioner. Här är en formel. För att någon skall förstå så tar jag mig friheten att förklara lite Enligt kvantfältteori skapas partiklar och dess motparter konstant hela tiden. Detta påverkar vår beskrivning av vakuum på ett direkt sätt. Något vakuum i klassisk mening finns sålunda inte, då det hela tiden skapas partikelpar. Livslängden för dessa par av partiklar och antipartiklar är dock mycket kort och bestäms av Heisenbergs obestämdhetsrelation. Formeln Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 Den diskussions-dödaren visste vart den tog ^_^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg