Hoppa till innehåll

Dator?

lord zidian

Rekommendera inlägg

Beror helt på vad du menar med "bra". Ska man kunna använda den till lite spel, film, musik mm så behöver du ingen värstingdator. Vill du kunna spela alla de senaste spelen behöver du en lite bättre. Och om du vill kunna spela alla dagens spel på bästa grafik och även framtidens spel behöver du en superdator.

En normal dator kostar väl 7000-10000kr. En bättre dator kostar väl 2000kr till. En superdator kostar väl 20000kr+.

Jag är osäker på vad för skrärm du får med till dessa priser, om du får någon alls dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min fysiklärare var inne på Datorbutiken och där valde han själv vad han ville ha till datorn. Han tog då först de allra bästa delarna och fick upp till 50 000:- för en dator med hela kitet. ;)

Men det beror på hur man gör. Har man redan chassi redo och så, så är det ju bara att köpa delarna själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag specialbyggde en egen dator och fick den för 11 000 kronor. Skulle jag köpt en märkesdator med ungefärligt innehåll skulle dne troligtvis gått på 25 000 kr.

Du bör lägga ner 10 000 kronor om du ska köpa märkesdator för att få en medelmåttlig.

Själv fick jag en rätt bra dator för 5.000, ingen riktig höjdare men fungerar rätt bra och har inte haft ett ända problem hittils (och alla spel jag har försökt med har funkat, men jag har inte provat några super-nya/bra spel som t.ex COD2). Meh..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...