lord zidian Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 vad kostar en bra daror Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Beror på, bygger du en kostar det inte mycket men köper du en färdig kan det kosta mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Köp en riktigt bra hembyggd dator begagnat, då kostar en riktigt bra från 8-12 tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Beror helt på vad du menar med "bra". Ska man kunna använda den till lite spel, film, musik mm så behöver du ingen värstingdator. Vill du kunna spela alla de senaste spelen behöver du en lite bättre. Och om du vill kunna spela alla dagens spel på bästa grafik och även framtidens spel behöver du en superdator. En normal dator kostar väl 7000-10000kr. En bättre dator kostar väl 2000kr till. En superdator kostar väl 20000kr+. Jag är osäker på vad för skrärm du får med till dessa priser, om du får någon alls dvs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Min fysiklärare var inne på Datorbutiken och där valde han själv vad han ville ha till datorn. Han tog då först de allra bästa delarna och fick upp till 50 000:- för en dator med hela kitet. ;) Men det beror på hur man gör. Har man redan chassi redo och så, så är det ju bara att köpa delarna själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nesse Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 min kostade 5000 och den var väldigt bra när vi köpte den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phaedrus Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 En bra hem-dator kostar väl runt 8-13 lax. Men om du vill ha en sån där superdata med de bästa tillbehören etc kan det väl kosta upp till 18-20 tusen om inte mer... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Jag specialbyggde en egen dator och fick den för 11 000 kronor. Skulle jag köpt en märkesdator med ungefärligt innehåll skulle dne troligtvis gått på 25 000 kr. Du bör lägga ner 10 000 kronor om du ska köpa märkesdator för att få en medelmåttlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phaedrus Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Jag specialbyggde en egen dator och fick den för 11 000 kronor. Skulle jag köpt en märkesdator med ungefärligt innehåll skulle dne troligtvis gått på 25 000 kr. Du bör lägga ner 10 000 kronor om du ska köpa märkesdator för att få en medelmåttlig. Själv fick jag en rätt bra dator för 5.000, ingen riktig höjdare men fungerar rätt bra och har inte haft ett ända problem hittils (och alla spel jag har försökt med har funkat, men jag har inte provat några super-nya/bra spel som t.ex COD2). Meh.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Det är ju oftast billigare att bygga själv, köp tex delarna på komplett.se eller webhallen.com fast du kan ju hitta billiga nya också, men kolla runt mycket innan du bestämmer dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
O_2 Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 på microstore byggde ja en dator me 3 ghz 1 gig ram dvd brännare gforce 6600gt för ynka 5000:- Och det duger till dem flesta spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nesse Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 det säkraste är ju att köpa en dator som inte e begagnad. i min kom det med rätt många virus och så är det lite fel på bioset allt är fixat nu förutom bios Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.