ouagadougo Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Vilka RPG-spel gillar ni till SNES och NES? Till NES är det svårt, finns ju knappt några, men jag tycker bäst om Zelda II (om man nu kan räkna det som RPG) Till SNES finns det massa bra spel, t.ex. Chrono Trigger, Final Fantasy-spelen, Earthbound och Star Ocean. Svårt att ta en absolut favorit, men allra bäst gillar jag nog Final Fantasy 6 (eller 3 som dom säger i nordamerika). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nyllet Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Till SNES är helt klart Super Mario RPG bäst ;) till NES har jag ingen anning om inte zelda spelen räknas då är det väl 1:an som är roligast. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Du har så rätt Ouaga! Final Fantasy 6 är ett mästerverk. Ett mysterium är dock varför folk kallar det FF3... Chrono Trigger är nog det enda andra spelet som var någorlunda bra som jag testat på SNES, som var ett RPG. Annars finns det ju mycket, mycket andra bra spel. Ex. Clay Fighter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 till nes: i fall faxanadu ränkas som rpg tycker jag det är bäst annars nått zelda spel, båda är skoj. till snes: secret of mana, chrono trigger, secret of evermore, secret of mana 3 alla FF spel. alla rpg till snes är nästan bra. FF1 kom till ness i japan och Usa även tvåan gjorde det, men 6 var det spel som kom som trea till USA därav att dom kallar det FF3. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Tack för förklaringen, Lar. ;) . Just det! Secret of Mana är ju ett suveränt spel också. Hann dock inte spela det så mycket. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NosH Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 verkar som ni har glömt Terranigma det är ett sånt j*vla skojigt spel secret of mana är också skoj Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 22 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Visst ja, jag glömde också ta upp Secret of Mana. Helt underbart spel, med ett underbart stridssytem. Item-sytemet lämnar visserligen en del att önska... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 (redigerat) även lord of the rings till SNES är skoj, men jag glömde ju mitt favorit spel genom alla tider till SNES Tales of Phantasia, så sjukt underbart tyvärr så måste man importa men helt klart värt det. item systemet är okej på Secret of mana, för jag gillar inte att datakompisen fastnar ju överallt det är riktigt jobbigt tycker jag. x0x: jag har inte glömt terranigma, jag har till och med spelat det på svenska( som rom hos en kompis dock) Redigerat 22 Februari 2006 av Larath Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 23 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 Lord of the rings? finns det till SNES? Och jag håller med dig. Att datakompisarna fastnar överallt i secret of mana är jobbigare än item-systemet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 (redigerat) Lord of the rings? finns det till SNES? Och jag håller med dig. Att datakompisarna fastnar överallt i secret of mana är jobbigare än item-systemet. det är säkert kolla här: http://www.gamefaqs.com/console/snes/data/588449.html lord of the rings till Snes. GHAAAAAAAAAA jag skäms jag glömde ju bästa RPG spelet till NES FF3 även 1 och 2 är bra men 3 är bäst. Redigerat 25 Februari 2006 av Larath Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 26 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2006 NES: känner inte till så många till det. SNES: Super Mario RPG och Secret of Mana. Dom är så roliga! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MORAD Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 mario Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg