Hoppa till innehåll

Har Du För Mycket Prov I Skolan?

nader

Rekommendera inlägg

• Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Sandkaka

4 prov förra veckan, och halva klassen hade 5.

Engelska, Spanska, Matte gånger 2 och för halva klassen musik.

4 och fem prov är 2 varav 3 prov för mycket i veckan enligt skollagen ;-(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Muntligt prat om Litteraturen och Epikens värld på Tisdag. Kunna förklara Renässansen, Romantiken, Upplysningen, Feodolismen & Realismen. Kunna alla författares namn och deras verk. Jules Vern - En världsomsegling under havet, Bram Stoker - Dracula, Dante Ahlegeri - ("Davina Comedia") Den Gudomliga Komedin etc.

Skriva en Artikel om Tv:ns historia och reflektera om hur det var förr i tiden med tv:n och med Tv:n idag. Framföra muntligt inför klassen. Biologi, Evolutions teori; Charles Darwin. Skriva uppsats om det.

Fysik, skriva om hur en elmotor fungerar. Samt räkna ut i ett rum hur mycket pengar Elen drar från just det rummet på en månad samt några år frammåt.

Allt för mig denna vecka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min klass-föreståndare (Svenska/Engelska/SO) tycker inte man lär sig nåt av prov, men min matte/no lärare tycker precis tvärt om, då får vi ett NO-prov i månaden, och ett matte-prov i veckan, för att se om vi kommer ihåg det vi lärt oss !:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...