Ganon Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Hej igen! Nu har jag äntligen köpt mitt Ram-minne och undrar nu om grafikkortet måste passa ihop med moderkortet(eller annat) som Ram-minnet måste? :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 jaaa finns två olika sorters grafikkort AGP och PCI du behöver alltså kontrollera vad av dessa två ditt moderkort kan ha eller om den kan ha både och. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ganon Skrivet 21 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 (redigerat) I pogramet AIDA32 så står det att såhär; Systemplatser:Plats 1 PCI, Plats 2 PCI, Plats 3 PCI, Plats 4 PCI, Plats 5 AGP.Kan jag ha båda då? Redigerat 21 Februari 2006 av Ganon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 skulle tippa på att du har en Dell?? nej du ska ha PCI dom kortena är bättre,agp är lite av gammeldags PCI är den nya sorts tekniken. vad har du för nätagg aassså vad för watt styrka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ganon Skrivet 22 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 (redigerat) OK!! Tack! :cool: Föresten jag har en 3år gammal Fujitsu Siemens Funkar rätt bra,bara grafikkortet som är dåligt! Vad är det för skillnad på PCI och PCI-express? :huh: Redigerat 21 Februari 2006 av Ganon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 skulle tippa på att du har en Dell?? nej du ska ha PCI dom kortena är bättre,agp är lite av gammeldags PCI är den nya sorts tekniken. vad har du för nätagg aassså vad för watt styrka? Du har fel där, PCI är det sämsta kortet, PCI-Express är bäst, och AGP är lite sämre än PCI-Express... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ganon Skrivet 22 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 (redigerat) Vart kan man se nätagget/wattstyrkan? Hittar inte :blink: Kan man ha PCI-Exspress i PCI platserna? Redigerat 22 Februari 2006 av Ganon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 nej du kan inte ha PCI i PCI-Express platserna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 PCI och PCIe är ju nästan lika dant men när jag säger PCI inkluderas PCIe i det. :gitarr: kommer oftast med en readme med datorn,brukar ligga i disk C i en mapp med samma namn som datorn heter i ditt fall fujitsu siemens. simpson du har fel agp är sämst sen PCI sen PCIe. :kung: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Vart kan man se nätagget/wattstyrkan? Hittar inte :blink: Kan man ha PCI-Exspress i PCI platserna? Nätaggregatet bör du se ganska lätt. Stor låda, många sladdar, inte på moderkortet. Ring a bell? :P AGP är bättre än PCI. (PCI-Express är bäst) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 PCI kom först vad jag vet, sen kom AGP som var bättre.. ni ere PCIe som gäller.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Vart kan man se nätagget/wattstyrkan? Hittar inte :blink: Kan man ha PCI-Exspress i PCI platserna? Just det, PCI är sämst, sen AGP sen PCI-E Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.