Hoppa till innehåll

Joggning

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Rekommendera inlägg

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Att springa är sjukt tråkigt. Såvida man inte har en boll framför fötterna.

Jo, alla är olika. Fast jogging är bra för kroppen och kan förbättra studierna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det där något slags skämt eller? Förbättra studierna? När jag exempelvis spelade innebandy gick det sämre i skolan än vad det gör nu.. Förstår verkligen inte hur studierna kan bli bättre av att man joggar ett par gånger i veckan. Visst, man kanske blir piggare, etc etc.. Men så konditionskrävande är det inte att sitta och plugga :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snarare sämre, då det tar tid.

Det han syftar på är nog att man blir en hälsosammare människa, att man använder energi som förvandlas till att man blir friskare. Då får man mer motivation etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Det kan bli bättre, man förbättrar koncentrationen. Jag menade inte riktigt att man behövde kondition till att plugga heller. Menade ungefär som mellanmjölk skrev. Redigerat av brunhilde
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att det är tråkigt att jogga och jag tycker själv att det kan vara skönt att jogga i bland. Innan när jag var mycket hos mamma brukade jag springa till skolan, där vi bodde innan hade jag cirka 3 kilometer till skolbyggnaden. Nu för tiden brukar jag springa i skogen och på långa cykelbanor. Gillar att springa på asfalt och springer därför mest på vägar, etc.

På min klass idrottslektioner brukar vi jogga i skogen några gånger per termin, i bland är det orientering och i bland ska vi bara jogga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...