SinX Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Skrivet 28 Februari 2006 Goddag! Har funderingar på att börja lira EVE Online. Skulle dock behöva svar på några frågor först. Frågor: 1. Vad jag förstått kostar det ca 200/månaden att spela. Tillkommer några kostnader utöver dessa för tex expansioner osv, eller är allt annat gratis? 2. Hur lång tid tar det att komma upp sig i spelet? Jämför gärna med tex EQ2 levlingsystem även om det är ett helt annt spel. 3. Vad får jag för 100 000 000 ISK ? Kan man påstå att man är rik om man har den summan? 4. Kan man dö i spelet och vad händer om man gör det? Förlorar man rymdskepp och allt då, eller? 5. Finns det nått bra svenskt/engelsk forum för detta spel? Citera
Nafrali Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Skrivet 28 Februari 2006 1.Kostar det inte bara 200kr då när man köper det via internet? Tror itne det finns expansions, man får allt dom gör gratis :) 2.Vet inte hur lång tid det tar att bli riktigt "bra". Kanske någon månad. Det som tar lång tid är att träna skillsen. Vissa skills tar ca: 3 dagar innan dom är klara, fast då har man ju redan 3 "skills" i den skillen. Du fattar vad jag menar om du börjar spela. 3. Menar du 100 miljoner ISK, eller 100,000.00 ISK? För om du har 100 miljoner ISK så är du nog rik, annars, nej. 4. Man kan bli sprängd. Då förlorar man skeppet + alla delarna i det. När man sprängs kommer man till en pod-cappsel. Sprängs du när du är i den så förlorar du lite skillpoints. 5. www.eve-online.com har förmodligen det besta forumet. Citera
SinX Skrivet 28 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 28 Februari 2006 1.Kostar det inte bara 200kr då när man köper det via internet? Tror itne det finns expansions, man får allt dom gör gratis :) 2.Vet inte hur lång tid det tar att bli riktigt "bra". Kanske någon månad. Det som tar lång tid är att träna skillsen. Vissa skills tar ca: 3 dagar innan dom är klara, fast då har man ju redan 3 "skills" i den skillen. Du fattar vad jag menar om du börjar spela. 3. Menar du 100 miljoner ISK, eller 100,000.00 ISK? För om du har 100 miljoner ISK så är du nog rik, annars, nej. 4. Man kan bli sprängd. Då förlorar man skeppet + alla delarna i det. När man sprängs kommer man till en pod-cappsel. Sprängs du när du är i den så förlorar du lite skillpoints. 5. www.eve-online.com har förmodligen det besta forumet. Tack för svaret! Jag menade 100 miljoner :) Vad jag fattat det som kan man alltså regga ett konto nu, vänta ett par månader, och när man sedan går in i spelet igen så har gubben förbättrats. Eller har jag helt fel? Citera
Nafrali Skrivet 1 Mars 2006 Rapport Skrivet 1 Mars 2006 Lite fel har du, du måste logga in och sätta en skills på träning när någon är klar. Gör du så så behöver du inte spela mycket, utan bara betala och logga in lite då och då. En sak till, det är bara när du köper eve-online som du får betala 200kr/mån. Efter det kostar det 125kr/mån Citera
NossLoad Skrivet 3 Mars 2006 Rapport Skrivet 3 Mars 2006 Jag kan inte bara rakt uppochner svara på alla dina frågor men jag kan berätta att det är ett spel för de som är riktigt astrnonmi intresserade. de som gjorde EvE online anställde till och med riktiga fysiker för att berätta hur det skulle se ut och hur lång tid allting skulle ta alltså att det skulle vara mer värkligt. Galaxen man är i är så stor så de som till och med spelat längst har inte varit överallt ens. Jag spelade det i 14 dagar (free trail) och jag tyckte det var skit roligt för jag ÄLSKAR astrnomi, sen registrerade jag mig och spelade 20 dagar till sen så tröttnade jag för att jag kunde inte riktigt ha koll om någon var en fiende eller en vän... hehe. Skulle bara berätta det... spelar ingen roll men jag ville ha det sagt Så om du är astronomi intresserad och vill ha ett GANSKA värkligt spel så är EvE Online ett spel för dig! Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.