Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan
Skrivet

En stark konkurrent åt Simpsons. Riktigt skön humor med. De kan till och med skoja om allt verkar det som. Det är just det som gör serien så bra att titta på. ^^

Gäst ENGULBanaaAaAaN
Skrivet

Family Guy har skön humor. Hatar dock när det ska vara så drygt att någon sak ska ta 3 min.

Skrivet

Jovisst. Family Guy har riktigt härlig humor. Men att så många ska jämföra det med the Simpsons! Simpsons känns som om det har mycket mer uttänkt humor ( och ibland lite intelligentare ) än Family Guys, och det ligger mycket mer bakom skämten.

Alltså, de känns inte lika ytliga som Family Guys skämt.

Skrivet

Family Guy har skön humor. Hatar dock när det ska vara så drygt att någon sak ska ta 3 min.

Snarare tvärtom här, älskar när det drygar ut på det.

Skämten är väldigt enkla och sjuka/barnsliga men det känns ändå som att de är mer genomtänkta.

Bästa karaktärerna :

Peter

Stewie

Quagmire

Helt enkelt en fenomenal serie!

Jag ska nog köpa säsong 4 på dvd snart ( import )

Skrivet

Hur många säsonger finns det egentligen? Jag har för mig att skaparna till FG slutade göra nya avsnitt när de började göra American Dad istället.

Skrivet

Famly Guy för myket mer lykad en American Dad. Jag gillar mer Famly Guy peter är så konstig. Som när han gjorde reklam för rökning och fick föräldrarna att göra det tillåtet för barn och röka. Men då ser han Stewie röka i publiken då ropar han ut i mikrofånen: Vänta, Lois hadde rätt barn under 4 borde inte röka.

Och så är det att dom härmar så många filmer ochså.

Sen när Peter stjäl en pjäs från Lois så blir hon förbanad och vill se honom göra bort sig framför hella publiken. Så ändrar Peter manuset hella tiden och det blir en jätte konstig framtidpjäs i slutet. Allabörjar aplodera men då reser sig Lois och skriker ut: Sluta aplodera!! Deta är ingen begåvad man han har mördad och mordofret är theatern! Då står Peter helt stila och släpper en lång smyg fis som ekar genom hella sallen. Alla börgar skratta. Sen när dom kommer hem ber Lois om ursäkt och Brian och Peter sätter sig och kollar på TV. Då säger Brian: Peter din pjäs var faktist rätt lykad. Då säger Peter ja den var fktist rätt rollig. Dom småskratar litte sän säger Peter: ey, hörde du när jag fes?

Det finns igentligen inte så myket att säga men jag tyker att Peter är än väldigt lykad karaktär.

Gäst Soffan
Skrivet

Om man ska prata intelligens i Humor serier så är det mer att Family Guy äger det. ^^

Att skämta om Kommunister har väl Simpsons aldrig gjort?

Skrivet

Om man ska prata intelligens i Humor serier så är det mer att Family Guy äger det. ^^

Att skämta om Kommunister har väl Simpsons aldrig gjort?

Så du har aldrig sett Fidel i nåt Simpson avsnitt eller? Och du kanske var på toa när självaste Lenin återuppstod?

Jag tycker i alla fall Simpsons har mer uttänkt humor än Family Guy. Fast missuppfatta mig inte, jag gillar Family Guy också.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...