Hoppa till innehåll

Kloning

Shaddy

Rekommendera inlägg

Så, vad tycker ni om kloning? Har aldrig varit något stort f*n till forskning om kloning, och nu efter att ha sett The Island så är jag det ännu mindre.

Jag vet, att jämföra dagens bedrifter med The Island är en rejäl överdrift, men det skulle ju kunna hända i någon avlägsen framtid.

Jag menar, det kan inte vara kul att få reda på att man är en klon, en fejkad människa, utan några riktiga föraldrar eller nånting. Själva vetskapen att man inte är skapad av gud ( ? ) och att man inte ingår i det naturliga fortplantningssystemet.

Egentligen är ju kloning helt meningslöst. Låt människan leva ett naturligt liv och dö en naturlig död.

Enda gången jag kan tänka mig att kloning skulle vara nödvändigt är om 98 % av jordens befolkning skulle dö ut, och enda sättet för mänsklighetens överlevnad är att springa omkring och ta DNA prov från det döende folket, och sen klona dom. Annars är allt det där för jävligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 91
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Tomatketchup

Helt emot kloning,men en sak är bra,om ca 20 år ska man kunna återuppstå utdöda djur har man sagt via kloning,det är ju bra men men..annars är jag helt emot det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, så var det det här då. DNAn man hittar från döda djur, typ dinosarier, är fragmenterad. Det finns inte mycket information man kan få ut därifrån.

Vette fn om jag är för kloning direkt, däremot är jag starkt för genmodifiering av både djur och växter. GMO är helt klart en stor fördel för människan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så, vad tycker ni om kloning? Har aldrig varit något stort f*n till forskning om kloning, och nu efter att ha sett The Island så är jag det ännu mindre.

Jag vet, att jämföra dagens bedrifter med The Island är en rejäl överdrift, men det skulle ju kunna hända  i någon avlägsen framtid.

Jag menar, det kan inte vara kul att få reda på att man är en klon, en fejkad människa, utan några riktiga föraldrar eller nånting. Själva vetskapen att man inte är skapad av gud ( ? ) och att man inte ingår i det naturliga fortplantningssystemet.

Egentligen är ju kloning helt meningslöst. Låt människan leva ett naturligt liv och dö en naturlig död.

Enda gången jag kan tänka mig att kloning skulle vara nödvändigt är om 98 % av jordens befolkning skulle dö ut, och enda sättet för mänsklighetens överlevnad är att springa omkring och ta DNA prov från det döende folket, och sen klona dom. Annars är allt det där för jävligt.

Du har fel vad gäller att man inte har några föräldrar. En klonad person är en person som föds på vanligt sätt helt naturligt, fast är en exakt kopia av sin förälder. När man klonat djur så har man tagit en gen (minns inte vilken) från föräldern och placerat den i äggcellen, och på så sätt blir barnet likadant som föräldern.

Så en klonad människa är varken en falsk människa eller en "skapad" människa, det är en helt vanlig människa som bara ser ut som föräldern, det är ju inte så att man typ stoppar in en människa i en maskin och så kommer kloner av den människan ut på rullband.

The Islands klonings sätt är alltså inte det som används i verkligheten.

Jag är inte emot kloning eftersom det inte skadar människan egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...