Hoppa till innehåll

Se Vad Dom Andra Skriver


Hammmar

Rekommendera inlägg

Ja om man hackar sig in på någon annans dator. Annars går det säkerligen inte

 

Det fungerar med keylogger också :)

 

Nej, det går antagligen inte med ett program om inte programet kallas keylogger.

Dock kan du se när någon öppnar en konversation med dig, du får då upp en ruta.

Du kan även se när dom stänger det, men för att få det måste du ha programet msg plus, sen ett plugin som heter stuffplug.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konversationerna spara i en logg som man kan läsa. Den ligger i Mina Dokument. Närmare kan jag inte förklara för jag vet inte namnet på den mappen som kommer sen. Men mappen efter det är namnet på din msn e-post. Där under hittar du dom perssonerna som du har pratat med och klickar du på någon av dom loggarna så kan du se vad ni har pratat om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Keylogger? Det är ett program som sparar vad en person skriver, allt som trycks på tangentbordet.

Det börjar oftast så att du skickar ditt program till ett offer, antagligen en .exe-fil.

Personen öppnar .exe-filen och då kommer det upp något error, eller så stängs programet bara. Vad personen inte vet är att det döljer sig en keylogger i den där exe-filen, men det vet självklart du.

 

Utan att personen märker är programet igång på datorn och sparar allt som skrivs. Sedan skickas loggen iväg till din e-mail, laddas upp på din ftp

eller så att du får tag på den på något annat sätt.

Du vet nu allt personen skrivit, inkl lösenord, namn osv.

Detta är självklart inte tillåtet, men om det bryter mot en "lag" vet jag inte.

 

Försök tänka om dina kompisar någon gång har skickat ett program till dig som inte fungerat, för det kan vara en keylogger du har men det låter inte värst troligt.

Redigerat av woicer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Själv tror jag att keylogger är olagligt,som att sprida virus!

Men det finns bara 3 sätt att kolla vad de andra skirver!

 

1.Hacka (olagligt)

2.Sprida Keyloggers (olagligt)

3.Kolla loggfilen... Men dom kan ta bort historian... ;)

 

Jag jag tror det inte är en idé... du får nog nöja dig med att kolla vad du skirver och vad andra skriver (men bara till dig)

Redigerat av Potatisen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...