Hoppa till innehåll

Flash Login


Rekommendera inlägg

Jag ska ha en liten login i flash på en hemsida jag tänkt ska vara den riktiga nossload.nu siten. OBS! det ska bara vara 1 login information.

 

Jag har bara 2 problem.

 

1. Vad måste man skriva i "actions" ifall man vill att en input variabel ska vara nåt och den går vidare till frame 2?

 

2. Hur gör man så att man inte kan använda enter för att komma till nästa frame?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för min del så har jag en just sådan app, problemet är att de förmodligen är .fla filen som behövs skickas och att det tidigare har funnits en kod som visades när man skrev rätt lösenord som jag inte är 100% säker på har försvunnit. kan ligga ett object kvar någonstans.

det är inte jag som har skrivit källkoden och den ligger på flera olika ställen så det är svårt att förklara.

 

men leta runt lite på nätet, det var där jag hittade det lösenordsskydd jag har använt. hittar du ingen så skicka en pm så ska jag se om jag inte kan skicka den till dig men har ingen lust att ta risken och publicera den officiellt.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Andreasswf

jag kan visst programera i flash... har användt flash for dummies och massor av andra böcker som finns på bibblan...och jag är 17 år ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...