Hoppa till innehåll

Le Parkour

Cyper

Rekommendera inlägg

Gäst Radicus

Jag har sett på enormt många film-klipp på broadcasting sidor (youtube.com) att folk har gjort Le Parkour filmer när de gör tricks.

*En kille hoppade på en fot och gjorde massvis med bakåtvolter i rad.

*En annan kille gjorde en 360 samtidigt som han rullade 1 varv i luften.

Det är ju omöjligt!

Ps, om man är en bra akrobat, är man grymm på Parkour.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 120
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Jag har sett på enormt många film-klipp på broadcasting sidor (youtube.com) att folk har gjort Le Parkour filmer när de gör tricks.

*En kille hoppade på en fot och gjorde massvis med bakåtvolter i rad.

*En annan kille gjorde en 360 samtidigt som han rullade 1 varv i luften.

Det är ju omöjligt!

Ps, om man är en bra akrobat, är man grymm på Parkour.

Ingenting är omöjligt, träning ger färdighet och med träning kan du komma hur långt som hälst. Otroligt men sant. Hmm, igentligen så hör inte volter till Parkour.

Sen har jag en fråga. Jag tränade rolls igår från tre meters höjd och jag märkte något när jag kom hem; varje gång jag tittar åt höger knäcker det till i nacke (långt upp) varför? Någon till som varit med om samma sak?

EDIT: Kanske ska börja träna lite akrobati och lära mig volter, även om det igentligen inte är PK. Kul endå.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

* Cyper, vila axeln/kroppen kanske låter som en bra idé?

Ska nog göra det. Förresten, är det bara hos mig det har varit ojämt väder? sol och helt plötsligt en störtskur regn sen sol igen och sedan håller det på så. Störande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Har funderat på att börja med akrobatik för att lära mig volter, även om det nu inte är Parkour så kan det vara roligt att lära sig. Förresten, är det någon som har en trevlig film med sig själv eller med sitt crew så lägg upp! Själv ska jag förhoppningsvis filma lite imorgon.

Flexmeister; Om du tänker på kontrollen i det du gör så tänker du helt rätt. Det viktigaste som finns. Citerar Chris Blane;'' Power is Nothing Without Control.'' Stämmer helt. Finns även en film med han Här han har verkligen övat in varje lite rörelse.

EDIT:

Jag har nu gjort min första Parkour film. Det finns två olika sätt att se den, antingen laddar du ner den till din dator Här

eller kan ni helt enkelt se den Här på putfile.com men detta medför dåligare ljud, samt dåligare kvalité.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Jättecool video, Cyper.

Fast lite dålig omgivning som i en gympasal och även lite för gamla tricks.

Tycker att du skall börja med gymastik, eller åtminstone börja träna så du blir en akrobat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jättecool video, Cyper.

Fast lite dålig omgivning som i en gympasal och även lite för gamla tricks.

Tycker att du skall börja med gymastik, eller åtminstone börja träna så du blir en akrobat.

Det var från mina första träningar så jag kunde inte så jätte mycket. Sen så var det vinter, och vill inte träna ute då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...