Gäst Radicus Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2006 Jag har sett på enormt många film-klipp på broadcasting sidor (youtube.com) att folk har gjort Le Parkour filmer när de gör tricks. *En kille hoppade på en fot och gjorde massvis med bakåtvolter i rad. *En annan kille gjorde en 360 samtidigt som han rullade 1 varv i luften. Det är ju omöjligt! Ps, om man är en bra akrobat, är man grymm på Parkour. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 4 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2006 (redigerat) Jag har sett på enormt många film-klipp på broadcasting sidor (youtube.com) att folk har gjort Le Parkour filmer när de gör tricks. *En kille hoppade på en fot och gjorde massvis med bakåtvolter i rad. *En annan kille gjorde en 360 samtidigt som han rullade 1 varv i luften. Det är ju omöjligt! Ps, om man är en bra akrobat, är man grymm på Parkour. Ingenting är omöjligt, träning ger färdighet och med träning kan du komma hur långt som hälst. Otroligt men sant. Hmm, igentligen så hör inte volter till Parkour. Sen har jag en fråga. Jag tränade rolls igår från tre meters höjd och jag märkte något när jag kom hem; varje gång jag tittar åt höger knäcker det till i nacke (långt upp) varför? Någon till som varit med om samma sak? EDIT: Kanske ska börja träna lite akrobati och lära mig volter, även om det igentligen inte är PK. Kul endå. Redigerat 4 Juni 2006 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2006 * Cyper, vila axeln/kroppen kanske låter som en bra idé? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 5 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2006 * Cyper, vila axeln/kroppen kanske låter som en bra idé? Ska nog göra det. Förresten, är det bara hos mig det har varit ojämt väder? sol och helt plötsligt en störtskur regn sen sol igen och sedan håller det på så. Störande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 5 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2006 Flytta till Södra USA så växlar inte klimatet så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonm Skrivet 5 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2006 Ett bra sätt att träna kroppskontroll och akrobatik är studdsmattehoppning. Jag har fått jäkligt bra kroppskontroll tack vare alla timmar på våran studsmatta :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 5 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2006 Jag har gjort King Kong över en mur en gång. Var otroligt nära på att slå mig på tredje gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 5 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2006 * Cyper, vila axeln/kroppen kanske låter som en bra idé? Nej har varit så där jag bor med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 5 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2006 (redigerat) Har funderat på att börja med akrobatik för att lära mig volter, även om det nu inte är Parkour så kan det vara roligt att lära sig. Förresten, är det någon som har en trevlig film med sig själv eller med sitt crew så lägg upp! Själv ska jag förhoppningsvis filma lite imorgon. Flexmeister; Om du tänker på kontrollen i det du gör så tänker du helt rätt. Det viktigaste som finns. Citerar Chris Blane;'' Power is Nothing Without Control.'' Stämmer helt. Finns även en film med han Här han har verkligen övat in varje lite rörelse. EDIT: Jag har nu gjort min första Parkour film. Det finns två olika sätt att se den, antingen laddar du ner den till din dator Här eller kan ni helt enkelt se den Här på putfile.com men detta medför dåligare ljud, samt dåligare kvalité. Redigerat 6 Juni 2006 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 6 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2006 Jättecool video, Cyper. Fast lite dålig omgivning som i en gympasal och även lite för gamla tricks. Tycker att du skall börja med gymastik, eller åtminstone börja träna så du blir en akrobat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 6 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2006 Jättecool video, Cyper. Fast lite dålig omgivning som i en gympasal och även lite för gamla tricks. Tycker att du skall börja med gymastik, eller åtminstone börja träna så du blir en akrobat. Det var från mina första träningar så jag kunde inte så jätte mycket. Sen så var det vinter, och vill inte träna ute då. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 7 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Juni 2006 (redigerat) Tog det ungefär verkligen ett halvår för att göra klart en "Le Parkour" film? Redigerat 7 Juni 2006 av FuzioN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.