Cyper Skrivet 8 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2006 (redigerat) Tog det ungefär verkligen ett halvår för att göra klart en "Le Parkour" film? Nej, jag har tagit lite klipp från mig själv den stunden jag har tränat. Hade aldrig någon plan om när den skulle bli klar. Förhoppningsvis kommer det en till efter sommaren (kanske före) eller till vintern. Redigerat 8 Juni 2006 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 11 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 nope tycker det ser tråkigt/alldeles försvårt/och rent utav onödigt ut ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 11 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 (redigerat) Jag har länge tänkt på att börja med det men jag vet inte riktigt hur man startar och vad det första man ska lära sig är. Det hade nog inte heller funkat för jag har ganska känsliga fötter, jag kan inte ens hoppa av en gunga utan att få ont i dem. Redigerat 11 Juni 2006 av Ganon20000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 11 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 (redigerat) Jag har länge tänkt på att börja med det men jag vet inte riktigt hur man startar och vad det första man ska lära sig är. Det hade nog inte heller funkat för jag har ganska känsliga fötter, jag kan inte ens hoppa av en gunga utan att få ont i dem. Du bör börja med att jogga nån/några veckor. Hälst upp till två veckor. Det första du måste lära dig är landning och sedan roll. Lär dig dessa tekniker och träna ordentligt på dom. Ber dig läsa igenom några tutorials på Le-parkour.se. Läs även igenom info där det bla. står hur du ska träna. Gör det Här EDIT: Träna lungt och håll dig borta från dropps den första perioden. Redigerat 11 Juni 2006 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 11 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 Okej, tack för hjälpen Cyper! En fråga bara: Vad är "droppa"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 11 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 Okej, tack för hjälpen Cyper! En fråga bara: Vad är "droppa"? Hopp från höjder. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 11 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 Tror det är att hoppa från höga höjder. (osäker) Jag vill inte dö, så jag tror jag avstår från Le Parkour. Men jag är jävligt snabb, det kan jag säga dig. (sprint) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 läste om att det var en kille som var i spanien med en kompis. coh då skulle han hoppa från sitt fönster till kompisens. dom bode i skilda hus. och dom var typ 10 meter upp i luften. han försökte hoppa 3 meter. sen när han skulle klamra sig fast i väggen med händerna så tappade han taget och föll 10 meter. sen då han landade bröt han nacken tror jag och han dog på direkten. så det finns faktiskt risker med parkour. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 12 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 (redigerat) läste om att det var en kille som var i spanien med en kompis. coh då skulle han hoppa från sitt fönster till kompisens. dom bode i skilda hus. och dom var typ 10 meter upp i luften. han försökte hoppa 3 meter. sen när han skulle klamra sig fast i väggen med händerna så tappade han taget och föll 10 meter. sen då han landade bröt han nacken tror jag och han dog på direkten. så det finns faktiskt risker med parkour. Det finns risker med Parkour, ja, men det där var ju löjligt. Han försökte väl göra som David Belle, tro det eller ej, men David har tränat i arton år. Folk som tror att Parkour handlar om höga dropps och annat kan glömma det. I Parkour ska man aldrig göra något som man inte är säker på om man klarar. Min träning är väldigt säker eftersom jag bara gör saker som jag vet att jag klarar. Fortsätter man så kommer man tillslut att utvecklas. Det långa precision jump'et som man inte klarade kanske man klarar fyra månader senare. Allt handlar om att träna,träna,träna träna, och åter träna - på ett säkert sätt där man känner sig bekväm. Man tränar inte för att imponera andra utanför att utvecklas, i sin egen hastighet. Själv chansar jag aldrig, pressar mig aldrig, jag låter det komma av sig själv och då skiter jag I om det går fort eller sakta. Det är synd att det finns idioter som får Parkour att värka farligt och stuntaktigt vilket det inte är. Ett citat från Blaine; -''Power is nothing whitout control''. Stämmer helt I denna situation. Många tycker David Belle är galen för att han droppar och hoppar från vääädligt höga hus. ''Han kommer att dö''. ''Det måste göra jätte ont''. Ingen av oss är rädd från att hoppa från en stol, ungefär så säker känner han sig på höga dropps. Han tar ingen risk alls eftersom han vet att han klarar det. LÅT INTE DÅRAR AVSKRÄCKA ER FRÅN ATT BÖRJA! EDIT: girder; Att klamra sig fast så brukar kallas ''Cat Leap''. Eftersom killen slant så har han inte tränat nog mycket vilket visar att han gör det på måfå - utan kontroll. Redigerat 12 Juni 2006 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymiserad Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Försöker göra en roll men det går inge bra :( Har kollar tutorials på le-parkour.se men det hjälpte ju inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 24 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Försöker göra en roll men det går inge bra :( Har kollar tutorials på le-parkour.se men det hjälpte ju inte... Vad exakt är det som inte går bra med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 kom igen det verkar ju jävligt kul.om ni säger att det ser töntigt ut så är fotboll inte coolare,vuxna människor som jagar en j*vla boll -_- och försöker sparka in den i ett mål ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.