Hoppa till innehåll

Le Parkour

Cyper

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Till Cyper: Hur tränar du hoppar du över räckel lr nåt sånt..??

Vill gärna ha lite tips.

Eftersom det har varit vinter har jag inte tränat inne. Har självklart börjat med grunderna. Ett tips är att lära dig roll och landning rätt eftersom du måste kunna det senare. Har väl mäst tränat precision jumps,olika vaults,catleap och lite underbars.

Ska kanske ta mig an hustak I sommar möjligen efter jag tränat ett tag. Btw, ska kanske på workshop på Onsdag. :)

EDIT: Santa_Claus_Driver, hur länge har du tränat? Måste vara några år eftersom du tar dig an 7 metersdropp eller är du bara dum? Filma gärna en gång, vill se. :lol:

EDIT: EN film. http://video.google.com/videoplay?docid=-1...20715&q=parkour

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 120
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Du läste nog lite fel, det var jag som droppat 7 meter..

Tränat i lite mer än ett halvår när jag gjorde det. Och lyckades faktist utan o slå mej.. Antaglgien mest tur, eftersom jag många gånger slått mej sönder och samman på 3-4 meters dropp :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo Jo.....Själv tycker inte jag hellar at Le parkour är en sport.

Det ser väll ganska häftigt ut och hoppa up och ner och göra en massa volter och skit, men det ser också jävligt töntigt ut, att springa runt utan tröja och hoppa och stoheja som om man hadde set "Enter the Matrix" 68 gånger för mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du läste nog lite fel, det var jag som droppat 7 meter..

Tränat i lite mer än ett halvår när jag gjorde det. Och lyckades faktist utan o slå mej.. Antaglgien mest tur, eftersom jag många gånger slått mej sönder och samman på 3-4 meters dropp :P

Ett halvår? Grejen är inte bara att du inte ska slå dig utan att knäna ska vara vana vid det. Behöver inte alls göra ont I droppet, värken kan komma om 20 år. Ta det lite lungt kanske?

Burken bj: Tråden handlar inte om PK är en sport eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst QuikSilver

fyfan vilken fet film!!! As sköna killar!! borde krävas lite mod också att klara det där.

Le Parkour är kanske nått att börja med för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

fyfan vilken fet film!!! As sköna killar!! borde krävas lite mod också att klara det där.

Le Parkour är kanske nått att börja med för min del.

Passa dig för att droppa (hoppa) från höga höjder från början bara. Ett råd är att se till att du blir vältränad, (om du inte är nog tränad redan) inte överdrivet men så kroppen tål mer. Fick själv ont I knäna från början.

Edit: Jag har utvecklats ganska mycket sen jag började (3-4 månader sen) det aär underbart. Man ser miljön på ett helt annat sätt! känns så j*vla underbart att bara flyga fram oavsett hinder. Älskar PK. :wub:

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar kul men svårt. Vill gärna testa men gäller bara att övervinna rädslan ><

Vill helst inte kasta mig över någonting och ångra mig mitt i hoppet. Aj? :P

Rädslan får du ta hand om senare. Man når inte speciellt höga höjder som nybörjare. :)

Lär dig landning och roll till att börja med. Btw, jävligt skönt att nästan all snö är borta nu! Ska snart börja träna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...