Hoppa till innehåll

Misstag Inom Spel


Gäst ENGULBanaaAaAaN

Rekommendera inlägg

mitt största misstag är på ett PS1 spel som hette Gregory Horror Show.

jag var i ett rum och fick en giftånga på mig som sveptes runt mig och höll sig kvar runt mig i 5 minuter. Jag sprang runt lite i alla rum Och efter ca 4 minuter o 30 sekunder tänkte jag ähh jag slutar o spela nu. Men jag hade glömt av att jag hade gift ångan på mig så jag gick till sparnings rummet och sparade när det återstod ca 2 sekunder kvar av giftångan XD. så varje gång jag satte på spelet dog jag efter 2 sekunder av gift ångan å jag var tvungen att starta om hela spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

lol :P

Kom på en till:

Det var till Castlevania till DS, det är en fiende som gör så att man automatiskt gör attacker hela tiden ett kort tag, jag trodde då förståss att spelet var konstigt så jag stängde av spelet och satt på det igen, jag gick tillbaka igen dit däär fienden var, och det hände samma sak så jag stängde av. Dagen efter kollade jag på Gamefaqs.com och då var det ingen bugg utan en konsitg attakc av fienden :unsure: :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Zelda WW. Höll jag på som en idot å letade efter den sista ungen i windwaker.. när man leker hide and seek med ungarna. Han stod på toppen av ett trä. Å när jag väl hitta honom så klättrade jag upp på borgen och flög med lövet till honom. Där stod jag bra länge (någon timme) å försökte få hans uppmärksamhet. Men den fick man inte. Efter mycket mycke om och men fick jag reda på av en kompis att man skulle göra rullattack in i trädet. Så han ramlade ner. Jag tycker det va lite konstigt att man inte fick kontakt med grabben när man stod på honom.. men men...

Dessutom va jag tvungen å hitta kameran innan ungarna ville att jag skulle hitta dom? ska det vara så? måste man hitta kameran?

 

Körda även samma fel som någon åvanför här oxå på wind temple bossen.. ruskigt jobbigt.

 

När jag spelade FF 7 på PC (hade inte ps1) så kom jag ruskigt låångt in i spelet. Men då bestämde sig min dator för att krascha.. och det hårddisken gick i graven. Så det va bara börja om. Tog dock många månader innan jag orkade börja om faktiskt.

 

För övrigt är jag ruskigt bra på att sitta å spela i flera timmar utan att spara å sedan dö. Då blir jag oftast så trött på skiten att jag stänger av, å så tar det lång tid innan jag orkar börja spela igen.

 

Håller inte med dig där Xade att det skulle vara kul att spel om.. nepp nepp.

Jag tror aldrig jag har spelat om ett spel två varv? hmm.. jo kanske något gammalt i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jocke__r... vad gör du med spel du klarat ut då? Säg inte att du säljer dem...

 

Det är ju roligt att spela om och om igen. Vad ska man annars göra?

 

 

Nja.. ibland säljer jag dom.. om dom inte har varit jäkligt bra. Då brukar jag spara dom. Det händer att jag spelar om bra spel.. men då måste det va något år eller så mellan gångerna.. eller mer.

 

Men jag har tänkt på det att jag ibland sitter jag å splar, och tänker "kan det inte ta slut snart" och att jag vill komma till slutet. Men sedan när jag väl är där å har klarat det, å det har varit bra så tycker jag att det är synd. Saken är nog den att jag spelar väldigt mycket efter handlingen i spelet.. å det är klart man vill veta hur det ska gå. :-) Fast att läsa det på nätet skulle ju inte va samma sak så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

jocke__r... vad gör du med spel du klarat ut då? Säg inte att du säljer dem...

 

Det är ju roligt att spela om och om igen. Vad ska man annars göra?

 

Beror på vilket spel det är. Alla zelda spel måste man ju bara klara minst 2 ggr, mario också. Men FF Crystal chronicles orkade jag inte ens klara ut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jocke__r... vad gör du med spel du klarat ut då? Säg inte att du säljer dem...

 

Det är ju roligt att spela om och om igen. Vad ska man annars göra?

 

Hehe.. samma här.. gav upp på FF CC.. det va inte min grej.

Tycker dock fortfarande det är drygt att spela igenom ett spel två gånger. Om det inte är värsta ändringen i det andra gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nåt sorts tvång att jag måste testa allt. T.ex, om jag har kommit väldigt långt sen senaste savepunkten, och så ser jag att det sticker ut en gren ur ett berg, då bara måste jag hoppa ner och se om man kan ta tag i grenen.

 

Jag gör så ofattbart onödiga saker. Vi säger att jag just har tagit mig upp för midgårds motsvarighet till mount everest eller nåt sånt. När jag väl är på toppen så måste jag bara se om man kan överleva ett fall från toppen till marken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...