Hoppa till innehåll

Ultima Thule


Oddset
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 96
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ultima Thule vill bara inte att utläningar ska ändra på vårt land

Deras mening är kommer man hit får man ampasa sig till oss vi ska inte ampasa oss till dem när dom kommer till oss

 

Hördu, är du rasist eller nåt? Eller har du bara missuppfattat allt UT står för fel? Dom skiter i hur utlänningarna anpassar sig eller hur Sverige anpasser sig för utlänningar. Dom tror på asarna, det är allt.(folk kan missuppfatta det här)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ultima Thule vill bara inte att utläningar ska ändra på vårt land

Deras mening är kommer man hit får man ampasa sig till oss vi ska inte ampasa oss till dem när dom kommer till oss

 

Jag är inte rasist men det var så jag uppfatade En interju dom har jort eller vad det heter ska försöka gräva fram sakerna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Ultima thule är inget rasist band inte heller nazistband dom sjunger vikingarock om gamla vikingar.kungar,gudar 19 talet så sjöng dom för sverige dom va patrioter inga j*vla nazister/rasister..Ni alla som bor i sveige borde älska erat land tycker jag. Jag e stoltsvensk - patriot. bor i västerås adda min msn [email protected] alla som tycker lika..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja..denna tråd borde stängas.

 

Finns inget att diskutera.

 

 

 

Kan väl skapa en ny tråd i dess ära om man verkligen får säga vad man tycker.

 

Det finns ju trots allt ingen riktig sådan frihet i Sverige.

Det är något som borde debatteras.

 

 

 

Jag skiter fullständigt i om nån sjunger om Hitler eller ännu värre...Mao.

Folk får tycka som de vill...det som är fel är att åsikter inte ska få uttryckas oavsett vad den åsikten är. Om en låt om Mao eller Hitler är bra...då kommer jag att lyssna på den.

 

 

Har kikat på lite material av band som Final War, Division S, Storm & Konkwista 88.

Nazistband verkar ha många gratislåtar då de inte får något riktigt skivbolag som kan marknadsföra dem...snälla...köp inga av deras skivor...det står med liten text i nederkanten att en del av vinsten går till naziströrelser då deras skivbolag har nazistanknytningar.

Nöj er med att ladda ned gratismaterialet istället.

De har alla låtar som är av nazistiskt innebörd, men jag känner mig inte direkt manad att bli nazist bara för att jag lyssnar på deras låtar.

Sådan censur måste bort.

Dessutom är några av deras låtar faktiskt bra. ALLA texter handlar ju inte direkt om nazism.

 

Att tillägga: Bara för att jag är ProBush och GreenDay är AntiBush betyder ju inte det att jag slutar lyssna på GreenDay. Samma sak.

 

Sverige MÅSTE sluta vara så j*vla präktigt som land.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har kikat på lite material av band som Final War, Division S, Storm & Konkwista 88.

Nazistband verkar ha många gratislåtar då de inte får något riktigt skivbolag som kan marknadsföra dem...snälla...köp inga av deras skivor...det står med liten text i nederkanten att en del av vinsten går till naziströrelser då deras skivbolag har nazistanknytningar.

Nöj er med att ladda ned gratismaterialet istället.

De har alla låtar som är av nazistiskt innebörd, men jag känner mig inte direkt manad att bli nazist bara för att jag lyssnar på deras låtar.

Sådan censur måste bort.

Dessutom är några av deras låtar faktiskt bra. ALLA texter handlar ju inte direkt om nazism.

 

Var det oväntat att den kommentaren kom från en sverigedemokrat?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det oväntat att jag som Sverigedemokrat ska märkas som xenofob av någon som dig?

 

Var det oväntat att du bara citerade EN DEL av mitt inlägg för att enbart få med den del du tyckte passade?

 

Var det oväntat att någon försökte vinkla en antinazistisk kommentar till en negativ kommentar bara för att den kom från en Sverigedemokrat?

....skärp dig för f*n.

 

 

Jag säger bara att censuren måste bort.

 

Det är tydligen Okej att säga "nigger" om man är rappare (svart eller inte), men är man vit får man inte ens säga neger.

 

Det är tydligen Okej att uttrycka åsikter som regenterna tycker är ok.

Men om din åsikt avviker från normen...då ska du helt plötsligt hålla käften.

 

 

Det är så förbannat dålig stil! Det regenterna inte förstår är att det är censuren som bär en stor del av skulden i all rasism och nazism idag.

 

Om du är för censur det får du väl vara det då...men då är du också prorasism och pronazism i mina ögon!

 

------------------------------------

 

För att slå sista spiken i denna "debatt"...

 

Ultima Thules enda låt som har en rasistisk titel är Skinhead.

För er UT-tvivlare...här är låttexten:

 

 

Well, living it aint easy

In times hard as these

But a beer and a laugh for a restless soul

Equals a pint of peace

So think of Friday evening

Yeah, think of all the fun

I recall how you stood up for me

When Id fallen to the ground

 

No longer am I close shaved

No skinhead look I wear

Turned into Mr. Normal

But for you I still do care

Have myself a glass or two

Raise it high, this songs for you

Remember time is now gone

Skinhead never walks alone

 

In a cold wind blowing

A hare rains coming down

I hear they are seeking reasons

Looking for someone to hang

But for someone stupid actions

You shouldnt all get the blame

Ignorance and prejudice

Theyre acting just the same

 

.....den som hittar något rasistiskt i denna låt kan ju dra åt h*lvete...för det finns inget!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm.... Intressant tråd. Jag brukar lyssna på Ultima Thule ibland. Notera dock att jag hatar "nazister" och "rasister" mer än allt annat som finns.

 

Enligt mig finns det ingen logik i det du skriver. En sann antirasist kan inte tycka Ultima Thule är OK.

 

@Jokinen, är tyvärr för trött för att kommentera ditt inlägg men det kommer, jag lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm.... Intressant tråd. Jag brukar lyssna på Ultima Thule ibland. Notera dock att jag hatar "nazister" och "rasister" mer än allt annat som finns.

 

En sann antirasist? Ingen logik? Va snackar du om?

 

Har du ens lyssnat på Ultima Thule?

Har du det kan du ju mer än GÄRNA få peka ut de delar av Ultima Thules musik som är rasistisk. Har du inte det har du ingen rätt att tala om dem.

 

Är det rasistiskt att sjunga/skapa låtar som handlar om det land man fötts i?

Låtar som hyllar historiken av just det land man fötts i?

Vilka låtar ska man få skapa då och vem ska bestämma det?

Du eller? Isf är du ute och inkräktar i våra rättigheter att uttrycka oss.

 

Menar du att vi ska skämmas över vår historia eller vad?

Vi måste ju åtminstone få vara stolta över vår historia. Speciellt då Sverige spelat en stor del i skapandet av de nuvarande landsgränserna.

 

Det är inget rasistiskt i Ultima Thules material.

Officiellt säger även Ultima Thules medlemmar att de hatar nazister. Ett påstående som även stöds av det faktum att de har avbrutit spelningar pga för många hailande nazister. Vad de tycker inofficiellt vet ingen annan än Ultima Thule själva och därför kan ingen uttala sig om det förutom just Ultima Thule.

 

De kan ju dock inte rå för att nazister precis som många andra normala gillar vikingarock.

 

För ett par år sedan beskylldes även vikingarockbandet HEL för att vara nazistiskt/rasistiskt.

Hel har precis som Ultima Thule aldrig stött nazismen. Bara vanliga svenska fördomar.

 

Om vi ska tänka som du gör kan vi ju lika gärna frysa ut Tyskland då de både har spelat en MYCKET stor del i TVÅ världskrig samt är skaparna av nazismen.

Nu är det bara det är det inte är tyskarnas fel att några få mäktiga personer skapade detta rabalder...det är inte rätt att döma ett helt folk efter vad några individer har gjort.

 

Det är inte rätt att döma ut Vikingarock som rasistiskt bara för att några rasister lyssnar på det. Kan garantera att det finns rasister som lyssnar på Madonna också...ska vi döma ut Madonna för det också då eller?

 

 

Väntar ivrigt på ditt svar Mujo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...