Hoppa till innehåll

Jag Kan Ha Bevittnat


kola_king

Rekommendera inlägg

Idag på skolan satt jag på en bänk utanför några toaletter och pluggade på spanskan, och då kommer en kille som i princip släpar på en tjej (tror det var hans flickvän) som skriker: "Nej, jag vill inte!", och går in i en av toaletterna och låser, medans hans kompis står utanför med örat mot dörren och lyssnar. Hela tiden hör man henne skrika där inne, och efter ett tag ville jag inte stanna där och gick därifrån.

 

Om de nu gjorde "vad man antar att de gjorde", skulle det klassas som en våldtäkt då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå...

Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag.

Redigerat av # 21
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå...

Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag.

 

i såna fall om det du skriver inte är våldtäkt så måste lagen ändras det är exakt samma sak som att sparaka av huvudet av folk. :medieval: :medieval: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå...

Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag.

 

Nej, det är det inte!

Sparka huvudet av folk är mord/vållande till annans död.

Våldtäkt är ett fegt j*vla tilltag av kvinnohatare som njuter av att plåga kvinnor.

Det är snarare ett psykiskt mord, vissa blir aldrig återställda, men de som blir det kommer förmodligen aldrig glömma händelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå...

Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag.

 

Anar jag en svag känsla av sarkasm här ?

 

Enligt svensk rätt är våldtäkt att uppsåtligen och utan förhandenvaro av objektiv ansvarsfrihetsgrund genom våld eller genom hot som innebär eller för den hotade framstår som trängande fara tvinga någon annan till samlag eller till annat sexuellt umgänge, om gärningen med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med påtvingat samlag. Med våld jämställs att försätta någon i vanmakt eller annat sådant tillstånd.

 

För våldtäkt döms enligt 6 kap. 1 § 1 st. brottsbalken till fängelse, lägst två och högst sex år; för grov våldtäkt kan längre fängelsestaff utdömas. Är brottet med hänsyn till våldets eller hotets art och omständigheterna i övrigt att anse som mindre allvarligt, döms enligt 6 kap. 1 § 2 st. brottsbalken till fängelse i högst fyra år.

 

 

Om det inte begicks en våldtäkt där inne, så är brottet, misshandel/vållande till kroppsskada/ofredande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad jag kan se så finns det inte så mycket som säger att våldtäkt inte skulle gälla om personen ifråga hade en viss sorts kläder på sig etc.

Brottsbalken 1962:700 kap 6 §4

Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

  Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.

 

möjligtvis skulle man kunna ta det som en förmildrande omständighet, lite luddigt ang. vad som ska betäcknas som grovt och inte.

Brottsbalken 1962:700 kap 6 §5

Är ett brott som avses i 4 § första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre allvarligt, döms för sexuellt utnyttjande av barn till fängelse i högst fyra år. Lag (2005:90).

 

men jag kan hålla med om att det är för enkelt att säga att "hon var med på det". är man dessutom t.ex. berusad så är det ännu svårare. men hittar ingen just paragraftext där det står, ni får gärna leta på http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm#K6P1S1

 

eller http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo & Nico: Man hör allt för ofta om friande eller förmildrande domar för att tjejen antingen var full eller hade för sexiga kläder på sig.

Tyvärr tar de ibland parti ifall man "inte trodde att hon inte ville" eller "bara skojade".

Svenska rättssystemet suger!

 

Hon har inte gjort någon anmälan än iallafall, isåfall hade det dykt upp på vk.se, men om det var en våldtäkt hoppas jag verkligen att hon anmäler!

 

För övrigt känns det som att man borde ta ett litet "utvecklingssamtal" med dessa slödder, de bor ju i Ume antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...