kola_king Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Idag på skolan satt jag på en bänk utanför några toaletter och pluggade på spanskan, och då kommer en kille som i princip släpar på en tjej (tror det var hans flickvän) som skriker: "Nej, jag vill inte!", och går in i en av toaletterna och låser, medans hans kompis står utanför med örat mot dörren och lyssnar. Hela tiden hör man henne skrika där inne, och efter ett tag ville jag inte stanna där och gick därifrån. Om de nu gjorde "vad man antar att de gjorde", skulle det klassas som en våldtäkt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 (redigerat) Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå... Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag. Redigerat 16 Mars 2006 av # 21 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gurreb Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå... Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag. i såna fall om det du skriver inte är våldtäkt så måste lagen ändras det är exakt samma sak som att sparaka av huvudet av folk. :medieval: :medieval: :evil: :evil: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå... Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag. Nej, det är det inte! Sparka huvudet av folk är mord/vållande till annans död. Våldtäkt är ett fegt j*vla tilltag av kvinnohatare som njuter av att plåga kvinnor. Det är snarare ett psykiskt mord, vissa blir aldrig återställda, men de som blir det kommer förmodligen aldrig glömma händelsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Kanske beror på tiden... Var de därinne i en minut lär det ju inte vart en våldtäckt för då hade det nog tagit lite längre tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Ajajaj,detta låter allvarligt. :blink: Ska du inte säga till lärarna eller...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Känner en som blev våldtagen och hon vågar forfarande inte gå till gynekolog för att hon inte vill att andra ska vara där nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Nej, hon hade för sexiga kläder, för stora bröst eller så har var hon helt enkelt för snygg för att kunna motstå... Alltså är det ingen våldtäkt enligt svensk lag. Anar jag en svag känsla av sarkasm här ? Enligt svensk rätt är våldtäkt att uppsåtligen och utan förhandenvaro av objektiv ansvarsfrihetsgrund genom våld eller genom hot som innebär eller för den hotade framstår som trängande fara tvinga någon annan till samlag eller till annat sexuellt umgänge, om gärningen med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med påtvingat samlag. Med våld jämställs att försätta någon i vanmakt eller annat sådant tillstånd. För våldtäkt döms enligt 6 kap. 1 § 1 st. brottsbalken till fängelse, lägst två och högst sex år; för grov våldtäkt kan längre fängelsestaff utdömas. Är brottet med hänsyn till våldets eller hotets art och omständigheterna i övrigt att anse som mindre allvarligt, döms enligt 6 kap. 1 § 2 st. brottsbalken till fängelse i högst fyra år. Om det inte begicks en våldtäkt där inne, så är brottet, misshandel/vållande till kroppsskada/ofredande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 (redigerat) vad jag kan se så finns det inte så mycket som säger att våldtäkt inte skulle gälla om personen ifråga hade en viss sorts kläder på sig etc. Brottsbalken 1962:700 kap 6 §4 Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år. Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut. möjligtvis skulle man kunna ta det som en förmildrande omständighet, lite luddigt ang. vad som ska betäcknas som grovt och inte. Brottsbalken 1962:700 kap 6 §5 Är ett brott som avses i 4 § första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre allvarligt, döms för sexuellt utnyttjande av barn till fängelse i högst fyra år. Lag (2005:90). men jag kan hålla med om att det är för enkelt att säga att "hon var med på det". är man dessutom t.ex. berusad så är det ännu svårare. men hittar ingen just paragraftext där det står, ni får gärna leta på http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm#K6P1S1 eller http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm Redigerat 16 Mars 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Låter som en våldtäkt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Guggo & Nico: Man hör allt för ofta om friande eller förmildrande domar för att tjejen antingen var full eller hade för sexiga kläder på sig. Tyvärr tar de ibland parti ifall man "inte trodde att hon inte ville" eller "bara skojade". Svenska rättssystemet suger! Hon har inte gjort någon anmälan än iallafall, isåfall hade det dykt upp på vk.se, men om det var en våldtäkt hoppas jag verkligen att hon anmäler! För övrigt känns det som att man borde ta ett litet "utvecklingssamtal" med dessa slödder, de bor ju i Ume antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2006 Menar du "utvecklingssamtal" eller utvecklingssamtal ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.