waddis Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Hallå! Det här är nånting jag inte fattar hoppas det är nån som kan förklara nån som e bra på datorer. Det är såhär att min kompis säger att dom ska göra en systemåterställning genom gå in nånstans på datorn och bränna ut en skiva, dom har XP. Men om man bränner ut nån formaterar man inte då ? För om man ska jag en "Systemåterställning" så går man väl bara in på: Start>alla prog.>Tillbehör>Systemåterställning sen väljer man där. kan man kanske kalla en Formatering en systemåterställning förklara! //Waddis :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 16 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Nej, man kan inte kalla formatering systemåtterställning. När man formaterar så tar man bort allting som finns i datan. Men systemäterställning tar inte bort allting, utan gör datan kanske lika snabbar som den datum du har skrivit in, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
waddis Skrivet 16 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2006 Nån annan som vet lite bättre ? :P //Waddis :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 Hallå! Det här är nånting jag inte fattar hoppas det är nån som kan förklara nån som e bra på datorer. Det är såhär att min kompis säger att dom ska göra en systemåterställning genom gå in nånstans på datorn och bränna ut en skiva, dom har XP. Men om man bränner ut nån formaterar man inte då ? För om man ska jag en "Systemåterställning" så går man väl bara in på: Start>alla prog.>Tillbehör>Systemåterställning sen väljer man där. kan man kanske kalla en Formatering en systemåterställning förklara! //Waddis :gitarr: Systemåterställning betyder att datorn blir som den var den datumet du återställer den till. Vilket innebär (tror jag) att det filer du har lagt till efter det datumet kommer att försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 (redigerat) Nu kommer proffset och skriver. :P En systemåterstälning ska du göra om någon system fil i systemet har blivit skadad! Om tillexempel du har råkat ta bort en viktig fil i systemet, så återställer du systemet till en dag då du hadde filen i systemet. Tiden, datumet ändras inte, bara systemet. Inga program du skapat på skrivbordet heller. Formatering är när du ska starta om datorn till fabriksinstälningar. När du köpte datorn och andvände den första gången, så kommer din dator att vara efter en formatering. Redigerat 17 Mars 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 Hur systemåterställer man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 (redigerat) Det sa ju waddis, Start > Alla program > Tillbehör > Systemåterställning. Redigerat 17 Mars 2006 av Fusk Katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 17 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2006 Ursäkta jag frågar :P försvinner filer och program man lagt till ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2006 (redigerat) Ursäkta jag frågar :P försvinner filer och program man lagt till ? Vad menar du, en systemåterställning eller en formatering? Redigerat 18 Mars 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Jag har en fråga angående detta. Om jag har instalerat ett spel/program eller lagt in något i datorn. Kommer alla ändringar försvinna? Om vi säger att jag har fått ett videoklipp från en kompis när vi var på Gröna Lund förra sommaren, kommer den försvinna om jag väljer ett datum som är innan jag tog emot videoklippet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Filmer, dokument, bilder, musik o liknande försvinner inte. Har aldrig hänt mig iaf. Program kan försvinna..det är ganska vanligt att någon enstaka fil försvinner och gör att det inte fungerar som det ska. Som tur är går det ju att ångra en systemåterställning, så det är inget större att bry sig om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Jaha, tack för svar. Hur kan man ångra en systemåterställning? Vill inte hålla på och pilla bland alternativen om jag råkar göra något ;p Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.