Hoppa till innehåll

Ska Vittna


Xiler
 Dela

Rekommendera inlägg

Det va en helt vanlig eftermiddag och jag körde bord-tennis med ett par kompisar.

Men "martin" (heter inte martin i verkligheten) ville bara kolla på. helt plötsligt kom en irriterande unge som var 1 år yngre, och började jäklas och retas med "martin" och kallade han pollack-jävel (martin är halv pollack) Martin vart mer och mer förbannad och reste sig upp och knuffade lite på honom.

 

Den minderåriga gick ut och in kom sex styck. 9:or och satte sig 3 på vardera sida om martin (martin satt nu ner)

 

Dom började hacka på han och martin började ana bråk så han tänkte gå ut, men 2 av niorna reste sig upp och stängde dörren, medans 2 av dom började trycka upp martin mot väggen. när martin försökte slingra sig så tog en tag om honom och den andra slog honom i magen. när martin låg ner sparka dom honom i magen och gick sedan därifrån.

 

allt gick så snabbt och även om vi kunnat få bort dom så hann vi inte fatta vad som hände riktigt...

 

Nu ska jag och en till som va där vittna och därmed göra så martin får minst 5000 kr skadestånd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Lycka till, de "lekte" ju bara & förstod inte att han inte ville vara med och leka.

Dessutom knuffade ju polacken en av killarna vilket de lär påpeka som en "hint" att han var med på det.

 

Aja, hur som helst, lycka till, jag menar det.

 

(Ja, jag är jävligt bitter)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vill man inte ha bråk, ska man dra sig ur. Inte putta på någon av dem...

 

Han ville ju dra sig ur, men dem lät inte honom ! <_<

Sen var det självförsvar, eftersom den andre personen gick på honom först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vill man inte ha bråk, ska man dra sig ur. Inte putta på någon av dem...

 

Du har mycket att lära du!

Lillkillen anföll väl inte honom? Inte enligt texten iallafall.

Däremot var han säkert provocerande & så, men slår man tillbaka kan det tolkas som en "hint" på att man är med.

Kort sagt: Vill du undvika bråk, ge f*n i att bråka själv!

Redigerat av # 21
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det finns inte bara något som heter " Hint " det finns också självförsvar.

ifall någon vill misshandla dig, vad har du för alternativ, man måste ju försvara sig själv.

Lagen tillåter dig att försvara dig själv, MEN, bara ifall någon går på dig först.

Men på rättegången kan man använda vartenda lilla detalj som bevis och så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det finns inte bara något som heter " Hint " det finns också självförsvar.

ifall någon vill misshandla dig, vad har du för alternativ, man måste ju försvara sig själv.

Lagen tillåter dig att försvara dig själv, MEN, bara ifall någon går på dig först.

Men på rättegången kan man använda vartenda lilla detalj som bevis och så. ;)

 

Självklart får man försvara sig, men man får inte misshandla den personen själv!

DÅ är det brottsligt.

"använda vartenda lilla detalj som bevis och så."

Det är ord mot ord som gäller, han kan påstå att det var DU som "började" misshandla honom & inte tvärtom. Vittnen kan ljuga (vanligtvis är dessa kumpaner till gärningsmannen), visserligen är det straffbart (mened, kan ge upp till 6 månaders fängelse) men det händer & kan ingen bevisa att denne ljuger går den fri.

 

Dessutom var inte detta nödvärn, men jag förstår ifall han blev irriterad, och visst, jag hade nog inte heller backat undan.

Dessa nior var dock fega som s*tan, sex mot en, jävligt tuffa killar, visst håller ni med mig!!!

Men chanserna vet jag inte om de är så stora, det är deras ord mot era.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det finns inte bara något som heter " Hint " det finns också självförsvar.

ifall någon vill misshandla dig, vad har du för alternativ, man måste ju försvara sig själv.

Lagen tillåter dig att försvara dig själv, MEN, bara ifall någon går på dig först.

Men på rättegången kan man använda vartenda lilla detalj som bevis och så. ;)

 

Men det finns alltid som är opartiska, dem tycker jag är den största nyckeln till rättegångens framgång och för rättvisan.

Men visst, det är ganska många gärningsmän som har begått ett brott men gått fri, tack vare medbrottslingar om man ska uttrycka sig så.

Svensla rättsystemet borde bli strängare när det gäller t.ex vittnen, man borde ta hårdare tag på det så att färre ljuger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...