Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

det e helt sjukt! helt plötsligt kan min dator bara stängas av! (inte så att det står stänger ner windows eller så) bzzz så stängs den bara av! och sen ibland när jag ska sätta på det låter den helsjukt! låter som en motorsåg... lol

Skrivet

Har du kollat hur mycket damm du har i den?

Kolla om fläkten/fläktarna fungerar.

Testa med att formatera om datorn.

Skrivet

Vanligaste orsakerna är dessa:

1. Överhettning (automatisk avstängning startas vid ett visst gradantal)

2. El-brist (för svagt nätaggregat och när det överbelastas startas den om eller stängs av)

3. Bugg i bios.

4. Överklockad processor.

Blaster har vi ju också iofs, men jag antar att du har SP2..så det lär ju inte ska vara något problem.

Du borde börja med att kolla dessa iaf.

Som föregående sa...damm på kylflänsar/fläktar kan göra att den överhettas..så dammsug eller rengör med tops.

Skrivet

Jag har haft exakt samma problem. man satt och spela eller surfa på datorn och sedan efter några minuter bara stängs den av Poff!

Problemet var Prosessorn och moderkortet, det var fel på dem.

Så jag lämnade in datorn på reparation och sedan bytte de moderkortet och prosessorn.

När jag fick tillbax den fungerade allt. :)

Skrivet

varför tror folk jämnt att när det blir fel på en dator att det är virus??

Gäst Mega93
Skrivet

Just det.

Nu när jag tänker på det så är det faktiskt samma skäl som jag hade när jag skicka min dator på reparation.

Datorn funkade i kanske en halvtimma högst och sen stängdes den bara av.

Ibland sattes den även på av sig själv.

Det tog 3 månader för att få tillbaka den pga att den skickades ända till Holland för reparation.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...