gurreb Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Hej Fick just reda på att det var olagglit att ladda ner tv program. läs själva så får ni se Får jag ladda ner tv-program som en privatperson lagt ut på Internet om de redan visats på tv? Nej, om de nedladdade tv-programmen lagts ut på Internet utan tillstånd från rättighetshavarna så är det olagligt att kopiera. Kopiering för privat bruk är bara lagligt om förlagan är ett lovligt exemplar Det är ju samma sak som att spela in tv programen. eller ??. men som tur är så laddar man aldrig ner något. :student: :student: :student: :student: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Att det är olagligt att ladda ner har funnits länge. Men att spela in är inte lagligt heller. (tror jag) Som tur? Tror du att du åker dit eller? Jag laddar ner väldigt mycket, ingen kommer på en ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 jo det är lagligt att spela in om man inte ger bort / säljer det vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Att det är olagligt att ladda ner har funnits länge. Men att spela in är inte lagligt heller. (tror jag) Som tur? Tror du att du åker dit eller? Jag laddar ner väldigt mycket, ingen kommer på en ändå. Haha, isåfall är jag riktigt kriminell. =) Jag har flera hundra inspelade videoband både hemma & hos mor. Flera är dessutom piratkopierade från andra videoband. Visserligen skedde de flesta av dessa på 80-talet, hur lagarna om piratkopiering såg ut då vetefan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sfvxzcds Skrivet 19 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2006 Vad jag vet så är det inte alls olagligt att kopiera men det är olagligt att skicka genom Internet och att kringgå kopieringsskydd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Att spela in är väl knappast olaglit? Hur kan dom då sälja inspelningsband överallt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 exakt det finns massa filmer man köper och spelar in varför har dem de i affären då?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Man får spela in för privata ändamål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gurreb Skrivet 20 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 och jag fattar inte hur dom kan vissa filmer som folk kan spela in det är ju samma sak som att ladda ner filmer från internet. så dom borde ta bort laggen om att man inte får ladda ner film eller hur ??. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Nerladning är inte olagligt. Fildelning är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selerz Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Är ddet olaglit att ladda hem låtar frpn program såsom DC ++, Ares...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Ja. Det är fildelning. Nerladning är inte olagligt. Fildelning är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.