Guggo Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 alltså. USA klarar sig utan bilar, tro mig. Vi har klarat oss utan bilar i mer än 1000 år. Och du kan väll berätta för oss hur mycket USA bygger på tillgång för bilar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar. Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar. Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart. Hur vet du det, har du varit i alla länder i hela världen ? Ämnet: USA skulle aldrig klara sig utan olja ! Speciellt deras storstäder som t.ex New York och Washington D.C.... Men vad kommer att hända när oljan tar slut, och att man inte har hittat en ersättning för den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 (redigerat) Det är det jag oroar mig för. USA's ekomomi kommer gå åt h*lvete. :( Jag vet att USA är bäst. Jag vill inte ens åka till andra länder. Presidenten är bäst och de har låg skatt, bra jobb m.m. EDIT: Varför blir det *? Jag vill inte ha det så... Redigerat 6 April 2006 av Xade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar. Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart. Jag var varit i New york. Gatorna är i stortsätt som ett rutnät. Tänk dig om alla bilar försvann. Tror du att gatorna skulle bli värdelösa då ? Och jag tror inte på att du tänker flytta till new york Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 7 April 2006 Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 Jag tycker att man skulle minska på bensinen och oljan, och kanske valt etanol istället.. det är ju synd om flera miljoner år gammal bara ska ta slut.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 7 April 2006 Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 Biogas är miljövänligare än etanol. Etanol framställs av brasilianskt socker. För att få den sockermängd som efterfrågas krävs omfattande reducering av regnskogsarealen. Dessutom importeras etanol i Sverige med oljedrivna fartyg. Biogas däremot kan framställas från skräp i de svenska hushållen och därmed även omvandlas användbar till motorfordon i riket. Det skulle återigen minska Sveriges beroende av omvärlden och skapa nya arbetstillfällen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 April 2006 Rapport Dela Skrivet 8 April 2006 var en bil som går på både gas och bensin :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 18 April 2006 Rapport Dela Skrivet 18 April 2006 Det är det jag oroar mig för. USA's ekomomi kommer gå åt h*lvete. :( Jag vet att USA är bäst. Jag vill inte ens åka till andra länder. Presidenten är bäst och de har låg skatt, bra jobb m.m. EDIT: Varför blir det *? Jag vill inte ha det så... Bra att deras ekonomi går under. vem bryr sig? föresten stick till USA. du verkar ju trivas med mr hjälten i mitt liv bush puckot med skrovlig k*k grejen bla bla bla vem bryr sig egentligen om du drar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 Hej!USA är också ett land precis som Tyskland,Ryssland,Sverige,Danmark osv,respektera dem precis som om det vore Norge t.ex.Bush är inte bara någon jäkla idiot som sitter och snackar skit hela dagarna,varför tror du att folket har just valt honom då?För att han ska förstöra allting?Skitsnack girder skitsnack. ONTOPIC: Om oljan tar slut så finns det ju alltid flygplan och tåg...Men går dem på olja också? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 Tåg går väl inte på olja? Men det spelar ingen större roll. För man kan ändå inte åka tåg till biografen eller den där frisören bredvid biografen. Det kan inte gå rälsar mitt inne i staden, det skulle inte se klokt ut. Men man får väl satsa mer på miljövänliga bilar i framtiden antar jag… Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst virrs Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 Tåg går väl inte på olja? Men det spelar ingen större roll. För man kan ändå inte åka tåg till biografen eller den där frisören bredvid biografen. Det kan inte gå rälsar mitt inne i staden, det skulle inte se klokt ut. Men man får väl satsa mer på miljövänliga bilar i framtiden antar jag… Jo det finns tåg som går på Olja^^,.. du har ju T.o.m Diesel Drivna lok :) . Men man kan väl skaffa spårvagnar lr tunnelbana i fler städer kanske?.. som kan ersätta bussar, Fast alla bussar behöver inte benisn, för dem går på metanol eller Biobränsle.. Fast det tar väl slut det för lr senare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.