Hoppa till innehåll

Oljan Tar Snart Slut

kola_king

Rekommendera inlägg

• Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar.

Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar.

Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart.

Hur vet du det, har du varit i alla länder i hela världen ?

Ämnet: USA skulle aldrig klara sig utan olja !

Speciellt deras storstäder som t.ex New York och Washington D.C....

Men vad kommer att hända när oljan tar slut, och att man inte har hittat en ersättning för den ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är det jag oroar mig för. USA's ekomomi kommer gå åt h*lvete. :(

Jag vet att USA är bäst. Jag vill inte ens åka till andra länder. Presidenten är bäst och de har låg skatt, bra jobb m.m.

EDIT: Varför blir det *? Jag vill inte ha det så...

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var varit i New york. Gatorna är i stortsätt som ett rutnät. Tänk dig om alla bilar försvann. Tror du att gatorna skulle bli värdelösa då ?

Och jag tror inte på att du tänker flytta till new york

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Biogas är miljövänligare än etanol. Etanol framställs av brasilianskt socker. För att få den sockermängd som efterfrågas krävs omfattande reducering av regnskogsarealen. Dessutom importeras etanol i Sverige med oljedrivna fartyg. Biogas däremot kan framställas från skräp i de svenska hushållen och därmed även omvandlas användbar till motorfordon i riket. Det skulle återigen minska Sveriges beroende av omvärlden och skapa nya arbetstillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Det är det jag oroar mig för. USA's ekomomi kommer gå åt h*lvete. :(

Jag vet att USA är bäst. Jag vill inte ens åka till andra länder. Presidenten är bäst och de har låg skatt, bra jobb m.m.

EDIT: Varför blir det *? Jag vill inte ha det så...

Bra att deras ekonomi går under. vem bryr sig? föresten stick till USA. du verkar ju trivas med mr hjälten i mitt liv bush puckot med skrovlig k*k grejen bla bla bla

vem bryr sig egentligen om du drar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Hej!USA är också ett land precis som Tyskland,Ryssland,Sverige,Danmark osv,respektera dem precis som om det vore Norge t.ex.Bush är inte bara någon jäkla idiot som sitter och snackar skit hela dagarna,varför tror du att folket har just valt honom då?För att han ska förstöra allting?Skitsnack girder skitsnack.

ONTOPIC: Om oljan tar slut så finns det ju alltid flygplan och tåg...Men går dem på olja också? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tåg går väl inte på olja? Men det spelar ingen större roll. För man kan ändå inte åka tåg till biografen eller den där frisören bredvid biografen. Det kan inte gå rälsar mitt inne i staden, det skulle inte se klokt ut. Men man får väl satsa mer på miljövänliga bilar i framtiden antar jag…

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst virrs

Tåg går väl inte på olja? Men det spelar ingen större roll. För man kan ändå inte åka tåg till biografen eller den där frisören bredvid biografen. Det kan inte gå rälsar mitt inne i staden, det skulle inte se klokt ut. Men man får väl satsa mer på miljövänliga bilar i framtiden antar jag…

Jo det finns tåg som går på Olja^^,.. du har ju T.o.m Diesel Drivna lok :) . Men man kan väl skaffa spårvagnar lr tunnelbana i fler städer kanske?.. som kan ersätta bussar, Fast alla bussar behöver inte benisn, för dem går på metanol eller Biobränsle.. Fast det tar väl slut det för lr senare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...