Hoppa till innehåll

Homosexualitet


kola_king
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 234
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag själv har inte direkt någonting emot homosexualitet, men man vet ju aldrig hur man kommer reagera om t.ex. ens bästa polare visar sig vara homosexuell. Det är lätt att säga att man accepterar homosexualitet, det är bara ord, men om det existerar nära en så vet nog inte någon hur den kommer reagera... Tja, förutom de som det har hänt för.

Redigerat av Kanji
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Jewes007: Tänk med hjärnan... Inte med ballarna.

 

Själv har jag inget emot homosexuella. Ibland är det kul att skämta med dem och så. Inget förnedrande eller så. Det är annorlunda och jag respekterar sådana människor som inte är vad vi annars människor brukar vara.

 

 

MeM: Om vad sjukdom? Jag anser att "fjortis" är en sjukdom jämfört med Homosexualitet. Och definera ordet normalt? Man kan ju inte vara onormal när man inte riktigt vet vad normal är.

 

Ballarna, har han 2 st?

 

Iaf homosexualitet är onaturligt eftersom vi inte är skapta för det. Dock ska alla få vara det om de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Homosexualitet är en form av kärlek, precis som heterosexualitet, så jag ser inte några skäl till varför det finns folk som inte accepterar det. Det är till stor del Koranen och Bibeln som förstör människornas liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Jag har absolut inget emot det,man får bli kär i vem som helst tycker jag.Blir vädigt arg på vissa präster för att dem inte vill viga homosexuella. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jewes007: Tänk med hjärnan... Inte med ballarna.

 

Själv har jag inget emot homosexuella. Ibland är det kul att skämta med dem och så. Inget förnedrande eller så. Det är annorlunda och jag respekterar sådana människor som inte är vad vi annars människor brukar vara.

 

 

MeM: Om vad sjukdom? Jag anser att "fjortis" är en sjukdom jämfört med Homosexualitet. Och definera ordet normalt? Man kan ju inte vara onormal när man inte riktigt vet vad normal är.

 

Vi får hoppas att han har det o.O

 

Aja.

Har ingenting emot folk som är homo. "Pratar om det manliga könet btw". Däremot så tycker jag att det är lite för mycket när dem klär ut sig och pratar som om dem vore kvinnor " Säger inte alla gör det"

Min gudfader är faktiskt homo , men han leker inte kvinna för det...Han accepterar att han är man och går inte runt i kjolar m.m...

Men i allafall , Det är inget fel med att vara homo, bi , wse.. Så länge dem inte går på mig så är jag glad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har absolut inget emot det,man får bli kär i vem som helst tycker jag.Blir vädigt arg på vissa präster för att dem inte vill viga homosexuella. <_<

 

Det är nog på grund av att den kristna tron är emot homosexualitet ;)

Redigerat av Kanji
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina damer och herrar, Guggo har precis gjort den största upptäckten sen konservöppnaren kom till! (ja, jag förmodar att ditt "NÄHÄ !?" var ironi :P )

 

Okej, så vi anser alltså att präster ska tvingas till att viga homosexuella?

 

Men om vi ska tänka på det viset, dvs att människor som har en viss livsåskådning ska tvingas brytas mot den - då kan man ju lika gärna passa på att införa någon motsats, exempelvis tvångsdeltagning i gudstjänster för ateister.

Nähädu säger väl ni, men det är ju samma sak - båda exemplen handlar om att tvingas bryta mot något man stenhårt tror på.

 

Tvivlar på att jag dolt mitt tycke om homosexualitet...

Men det finns en viktig detalj.

 

Jag har inget emot homosexuella - utan homosexualitet.

Stor skillnad. Det innebär inte att jag har något emot människorna i sig - utan själva homosexualiteten.

Anser att det är fullständigt fel, men exakt om det är en psykisk sjukdom eller ej vill jag inte yttra mig i eftersom jag inte har några "vetenskapliga" belägg bakom det.

 

Oj, nu tror jag att jag har lyckats skriva ihop en massa fina grejor som ni blivit irriterade över. Ojsan hoppsan. Det var ju inte meningen :visslar:

Redigerat av Chihuahua
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*blir enormt irriterad* :P

 

alltså, jag tycker att folk får göra som dom vill. Vill man vara homosexuell så skall man få vara det utan att någon börjar hacka på än, vill man inte viga homosexuella, så skall man inte göra det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*retar Guggo ännu mer :P *

Nämen, det stämmer. Man får respektera varandra trots de "egenheter" (eget valt ord, menar inget illa!) man har. Homosexualitet idag är nästan något av "mode"... folk säger sig vara det till höger och vänster utan att lägga nån egentlig vikt i det.

Och precis, vill man inte viga homosexuella ska man inte heller behöva göra det.

Men samtidigt undrar jag vad för tro de präster har som viger homosexuella... är man präst ska man väl kunna sin religion och inte se mellan fingrarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...