Hoppa till innehåll

Homosexualitet

kola_king

Rekommendera inlägg

Bara för att ens farfars farfar var homosexuell betyder inte det att man själv måste bli det. Tror inte att det är ärftligt homosexualitet, jag tror inte heller att man föds med det nu. Blev lite påverkad av ditt inlägg suna där faktiskt... Jag tror det är något som man skapar själv. När man börjar titta mer på pojkar än tjejer och får upp intresset för dem och i slutändan kanske man blir homosexuell.

Som sagt så har de tagit reda på att det är något som händer i foster stadiet, alltså föds man med det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 234
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Det är anmärkningsvärt att det enda hotet mot lugnet i debatten om homosexualitet som pågår i samhället är fundamentalisterna. I historien har inte de öppensinnade orsakat krig och förödelse, utan det är fundamentalisterna som börjat bråka med varandra. Det är de kristna fanatikerna och nazisterna (i Sverige) som för det mesta orsakar bråk och dylikt. De som accepterar samhället så som det är startar inte bråk eftersom det inte har något skäl till det. Det är de kristna fanatikerna och nazisterna som inte kan acceptera homosexualiteten och eftersom de inte vet hur man pratar använder de sig av våld.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå ingen? Jag har hört om folk som varit hetero och blivit homosexuella och tvärtom. Varför skulle det inte vara möjligt?

Vissa som är homo vägrar att erkänna det för sig själva och gifter sig ändå med kvinnor, men efter ett tag blir de olyckliga och skiljer sig ändå, träffar en man och inser att de är homo. Och då kan det verka som att de går från hetero till homo, fast de egentligen varit homo hela tiden. Och så kan ju någon vara bisexuell, och först vara med en av samma kön och sedan bli ihop med någon av motsatt kön och vara med den hela livet, och då kan det också verka som att man byter sexuell läggning. Du tror inte att de fall som du har hört om kan bero på någon av de orsakerna?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att ens farfars farfar var homosexuell betyder inte det att man själv måste bli det. Tror inte att det är ärftligt homosexualitet, jag tror inte heller att man föds med det nu. Blev lite påverkad av ditt inlägg suna där faktiskt... Jag tror det är något som man skapar själv. När man börjar titta mer på pojkar än tjejer och får upp intresset för dem och i slutändan kanske man blir homosexuell.

Men då är det ju en sjukdom, något du tidigare skrev att det inte var...

Hur som helst finns det inget riktigt svar på varför någon blir homosexuell & förmodligen kommer det nog aldrig ett riktigt svar heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...