Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Dem kör ju så segt och ofta att bilar som BMW ska tillverka Elbilar :S

Började man använda Bensin så ska man ha det för evigt. Inte ska Miljötister förstöra för dem flesta.

 

Hur hade du tänkt att bensindrivna bilar ska fungera utan Olja/Kol?

Redigerat av Iqaros
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

DonKeN, om alla skulle tänka sådär, så skulle världen ha gått ner för länge sedan!

Jag fattar inte hur man kan resonera så, varför ska vi inte försöka göra miljön bättre och inte göra det värre så att inte fler miljökatastrofer inträffar?

 

Jag kan nästan garantera dig att om det fortsätter såhär, så kommer flera katastrofer att inträffa under din livstid som kommer med största sannolikhet att drabba dig också.

Då kommer du att ändra dig, men det kan vara försent då.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DonKeN, om alla skulle tänka sådär, så skulle världen ha gått ner för länge sedan!

Jag fattar inte hur man kan resonera så, varför ska vi inte försöka göra miljön bättre och inte göra det värre så att fler miljökatastrofer inträffar?

 

Jag kan nästan garantera dig att om det fortsätter såhär, så kommer flera katastrofer att inträffa under din livstid som kommer med största sannolikhet att drabba dig också.

Då kommer du att ändra dig, men det kan vara försent då.

 

Miljökatastrofer är bara en av flera hot som kan förgöra mänskligheten satm miljön.

Asteorider, Supervulkaner, En ny istid, Krig, Dödliga sjukdomar etc.

Det finns även ett oundvikligt hot mot jorden och hela vintergatan, då Solen om ca 1 miljard år kommer att svälla, vilket betyder att den kommer sluka jorden direkt efter supernovan.

Detta om vi inte hunnit utvandra Jorden och förblir kvar, vilket jag tvivlar starkt på.

Tekniken har gått fram så fort, då man tillochmed om 100 år skulle kunna utvandra Jorden.

Dock så ska vi inte alls strunta i miljön på Jorden precis som Fusion säger.

Moder natur skyddar oss mot en rad med livsfarliga sjukdomar, och då bör vi vara tacksamma och skydda vår planet vi med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oljan kommer att försvinna för gott om sisådär 30-50 år, och det kommer att skapa en väldans med problem runt om i världen.

94 % av all transportutrustning fungerar pga oljan och när denna produktion tar slut så slutar det med att affärerna bla inte får tillräckligt med varor samt banker som inte får pengalaster varje måndag.

 

Om nu vi ska fortsätta med bensindrivna fordon så kommer vi att ligga dåligt till i tekniken när oljan väl tar slut.

Om man redan nu börjar med att skapa milövänliga bilar som kan drivas med ett antal ämnen som tex etanol och väte, så kommer vi att ha skapat fordon som inte är beroende av oljan/bensin.

 

Jag gjorde själv ett test på Ungval.se och det visade sig att jag som 76 % är Socialdemokrat vad gäller ett visst antal punkter, som tested baseras på.

Dock så vet jag inte om jag har samma åsikter när jag får rösträtt om vid 21-årsåldern, eller om jag ens vill rösta alls.

 

Jag gillar vissa punkter ur varje parti så det blir väldigt svårt att verkligen stå för ett parti och engagera sig när partiledaren för detta parti debatterar i media.

 

Bara för att vi kör bensindrivna bilar i dagsläget så betyder det inte att utvecklingen av alternativa bränslen står still. Varför ska vi spara på oljan? Vad tjänar det till. Antingen så tar oljan slut eller så spar vi oljan till... jadu, vad ska vi spara oljan till om vi nu inte ska använda den? Man kanske kan ha en årlig fest då alla får nyttja olja.

 

Om vi nu ska använda den olja vi har kvar så kommer vi att förorena, oavsett om vi använder den nu och den tar slut om ca 50år eller om vi snålar på den och den tar slut om ca 150år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oljan kommer att försvinna för gott om sisådär 30-50 år, och det kommer att skapa en väldans med problem runt om i världen.

94 % av all transportutrustning fungerar pga oljan och när denna produktion tar slut så slutar det med att affärerna bla inte får tillräckligt med varor samt banker som inte får pengalaster varje måndag.

 

Om nu vi ska fortsätta med bensindrivna fordon så kommer vi att ligga dåligt till i tekniken när oljan väl tar slut.

Om man redan nu börjar med att skapa milövänliga bilar som kan drivas med ett antal ämnen som tex etanol och väte, så kommer vi att ha skapat fordon som inte är beroende av oljan/bensin.

 

Jag gjorde själv ett test på Ungval.se och det visade sig att jag som 76 % är Socialdemokrat vad gäller ett visst antal punkter, som tested baseras på.

Dock så vet jag inte om jag har samma åsikter när jag får rösträtt om vid 21-årsåldern, eller om jag ens vill rösta alls.

 

Jag gillar vissa punkter ur varje parti så det blir väldigt svårt att verkligen stå för ett parti och engagera sig när partiledaren för detta parti debatterar i media.

 

 

Nu förstår jag inte dig riktigt?

Hur hade du tänkt att våra transportmedel skulle fungera utan olja om vi nu ska snåla på användningen.

Man forskar redan nu efter miljövänliga bilar där olja in behövs, men tills dess så måste vi använda så mycket olja som vi gör i dagsläget.

När vi väl konstruerat miljävänliga fordon så kan vi slopa Oljan genom att tömma det i rymden alt. Tömma i bergsområden.

Detta om oljan fortfarande existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DonKeN, om alla skulle tänka sådär, så skulle världen ha gått ner för länge sedan!

Jag fattar inte hur man kan resonera så, varför ska vi inte försöka göra miljön bättre och inte göra det värre så att inte fler miljökatastrofer inträffar?

 

Jag kan nästan garantera dig att om det fortsätter såhär, så kommer flera katastrofer att inträffa under din livstid som kommer med största sannolikhet att drabba dig också.

Då kommer du att ändra dig, men det kan vara försent då.

 

Det är ju bra som det är med Bensinen. Har ni märkt någon skilnad? Varför ska man köpa en ny bil för över 50 000 kr för att Miljöälskare vill det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Vem bryr sig om miljön! Världen går under när som helst. Vi ska ta den tid vi har.

 

That's my boy! Exakt så jag tänker. Vi kommer inte leva (vi=människan) så länge till ändå, vi kan passa på och utnyttja så mycket vi kan medans vi lever. Dessutom som jag sagt innan, kommer inte Sverige förstöra jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I och med hur mycket Kina, USA och andra delar av världen förorenar så märks inte ens Sverige. Oftast är de effektivaste lösningarna de mest omiljövänliaste. Men eftersom Sverige inte påverkar, varför inte ha de effektivaste, vi tjänar bara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan jag hålla med om. Vård och skola är mycket viktigare än att värna om miljön. Sen är det ju olika från parti till parti. Skulle vi Miljöpartiet som vann valet skulle miljön vara en viktig fråga.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...