ELF Skrivet 6 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Där kanske vi har problemet. Jag får se om jag kan testa med någon nyare cd-rom enhet. Fast å andra sidan. I/O felet kommer när man försöker starta datorn utan skiva. Det går ju inte att komma in i Windows för hårddisken är ju formaterad. Men jag får testa mig fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 7 April 2006 Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 Men har du provat med att välja kör från hårdisken? Det kanske inte fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 8 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 April 2006 Ja det har jag testat och det är då jag får upp medelandet om I/O felet. Jag kan ju inte starta med hårddisken för den är FOMRATERAD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fuzioner Skrivet 8 April 2006 Rapport Dela Skrivet 8 April 2006 Ja, försök att göra det manuelt och hitta ett instalations program :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 9 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Vad för installationsprogram menar du marskatta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 April 2006 Jag tänkte att jag skulle uppdatera BIOS och se om det funkar bättre. Jag tror det är en uppdatering jag har hittat till det jag har. Jag är inte säker. Men när jag laddade ner den så såg jag att det är det en .BIN fil. Hur använder man .BIN filer och hur gör man när man ska uppdatera BIOS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Acet0neN Skrivet 14 April 2006 Rapport Dela Skrivet 14 April 2006 (redigerat) Tror att du behöver en startdiskett för att kunna få igång installen.. Om du har Windows XP på någon dator så gör så här: 1. Sätt i en tom diskett 2. Gå in på "Den här datorn" 3. Högerklicka på 3,5-tumsdiskett och ta Egenskaper 4. Och välj att du ska skapa en MSdos diskett/Startdiskett.. Kommer inte ihåg riktigt vad det står. Redigerat 14 April 2006 av Ace nr.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 15 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 April 2006 Jag har gjort en ny startdiskett nu. Jag hade gjort en med Partiotion Magic förut. Allt fanns ju inte på den som skulle finnas. Men nu har jag gjort en som klarar av FAT32 och nu funkar det lite bättre. För nu kan jag välja att drivrutinerna för CD enheter ska installeras. Men nähe, det funkar ändå inte att använda skivan. För när jag sen ska hoppa över till D: (som är CD:n) då hoppar den tillbaka till A: igen. Jag skriver cd D: Jag kommer in i D:, men sen hoppar den tillbaka till A: igen. Jag har testat med att skriva cd D:install.exe Install.exe är rätt. Jag har kollat upp det vår andra dator. Det kommer bara upp text att det är felaktig katalog. Jag kom på en grej nu. Det följde med en diskett med drivrutiner till CD enheten. Dom ska inte behövas installeras, för datorn hittar CD enheten. Men kan det vara det i alla fall? Jag har tyvär inte tillgång till datorn nu så jag kan inte testa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 22 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2006 Ska testa ett nytt sett. Jag ska ta hjälp av 98lite. För er som inte vet så kan man välja vad man ska installera när man installerar Win98. Det finns även till övriga Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.