Hoppa till innehåll

Tredje Världkriget?


Mezox

Rekommendera inlägg

  • Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

strålen är betydligt tjockare och det är lättare att sikta med ett gevär än med en laser penna. och om 50 eller mer när WW3 förmodligen bryter ut kommer dom säkert vara ännu faligare/kraftigare. som den star wars nörd jag är så kan man ju alltid hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

precis... vad f*n skall man med gevär som gör fienden blind till då ?

 

jag sa att USA har utvecklat ett sånt vapen och jag undrade om strålvapen kan vara något som kommer användas i WW3. vi har nästan bara diskuterat kärnvapen som är vår tids starkaste vapen men när WW3 bryter ut så kanske det finns andra spännande vapen som inte existerar i dag. kanske något som är mycket starkare är kärnvapen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

precis... vad f*n skall man med gevär som gör fienden blind till då ?

 

Förmodligen för att de inte ska se och det blir lättare att besegra dem.

Guggo, du sa tidigare att USA gillade att leka världspolis. Har dem inte all rätt till det? Har inte USA uträttat mer bra än dåligt?

 

Förstår inte hur ni kan vara så negativa till USA. Utan USA hade förmodligen världen varit styrda av nazister idag. Utan USA hade det varit bra mycket värre i världen än vad det är idag. Jag är mycket tacksam för att USA finns i alla fall. (finns är kanske fel ord, men jag menar att de "lägger sig i", att de bryr sig.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många ogillar USA (tror jag iaf) för att dem har knark. Knarklangare mycket rånare mm. Men det stämmer inte riktigt. USA har absolut inte så mycket som man tror. Eller ja dem har ganska mycket om man gemför med Finland,Sverige,Norge mm. Men det finns mycket mer många andra länder. I Afghanistan t ex. Finns välldigt mycket knark. I Johannesburg i Sydafrika är det välldigt stor risk för att bli rånad också. Nog om det.

 

Håller lite med Xade där med att det "lägger sig i" det bryr sig. Som han säger så utan USA så skulle välden gå under. Det skulle vara ett enada stort domedagsklot.

 

Sen alltså i WW3 så kommer det finns (om det kommer ett WW3) mer nya/morderna fordon. Snabbare kraftigare mm. Det kommer andvändas mer och mer fordon i krig då. Det är inte som föritiden då två armeér ställde sig mitt emot varandra och stormade mot varandra. Det kommer säkerligen mer avancerade fordon. Även nya vapen kraftfullare likt fordonen.

Om det blir WW3 om 100år så kommer dem väll ha smidigare vapen också. Som gör det lätt för marktrupper att springa snabbare utan att behöva släpa på stora klumpigga vapen.

Redigerat av 123spill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...