Hoppa till innehåll

Tredje Världkriget?


Mezox

Rekommendera inlägg

  • Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

:) Han sa visserligen också att det var USA som hade gjort beräkningen. Under kalla kriget så kunde alla USas kärnvapen förstöra jorden (inte usas uträkning, typ FN eller liknande organisation )

 

Angående din No lärares påstående, rent teoretiskt så borde det kunna gå, om man sammlar alla världens spräng medel, och bygger en liten mackapär, och sedan kopplar den till.... äsch, jag ger upp, det går inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst Radicus

Tredje världskriget kommer... vänta bara.

Jag tror om detta inträffar, kommer det ske stora förändringar.

Det är det enda jag tror, något speciellt.

Inte som i andra världskriget då det enda världen fick lära sig av ett krig var Hitler hälsningen, njaa... något stort & smärtsamt kommer inträffa världen snart.

En stor konflikt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Kommer ett tredje världskrig inträffa?

Och om ni tror att det kommer det, hur tror ni det startar?

 

Jag tror (om det blir något) att terrorismen kommer vara orsaken till det. Jag tror att sydvästra asien kommer bli hårt drabbad. Och har man erfarenheter så vet man nästan säkert att USA är med och skapar upror som leder till krig. Vilka konsekvenser kommer detta få. Kommer Hiroshima/Nakasaki förödelsena upprepas, denna gång med vätebomber som är över 1000 gånger starkare än atombomben? Vad kommer konsekvenserna bli?

 

USA tar över hela Jorden och Mellanöstern blir atombombad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer ett tredje världskrig inträffa?

Och om ni tror att det kommer det, hur tror ni det startar?

 

Jag tror (om det blir något) att terrorismen kommer vara orsaken till det. Jag tror att sydvästra asien kommer bli hårt drabbad. Och har man erfarenheter så vet man nästan säkert att USA är med och skapar upror som leder till krig. Vilka konsekvenser kommer detta få. Kommer Hiroshima/Nakasaki förödelsena upprepas, denna gång med vätebomber som är över 1000 gånger starkare än atombomben? Vad kommer konsekvenserna bli?

 

Ja, jag tror att det kommer att inträffa.

Kanske inte än. Men det kommer att inträffa, tror jag.

Redigerat av Mik*
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tredje världskriget kommer att inträffa beroende på hur vi stödjer varandra och agerar i lite mindre krig som tex Israel mot Pakistan.

USA är den största makten nu och har varit det sedan decenium tillbaka.

Dock så finner jag det inte nödvändigt att starta eller ens tänka på ett tredje världskrig då de bara förstör våran framtid mot direkt och indirekt.

 

Efter Hiroshima tex så är 50 % av alla barn som föds där handikappade 61 år senare.

Atombomber och kärnkraft är väldigt farliga vapen att använda, och USA vill ha allt för sig själv så att de enligt min åsikt själv kan bestämma när tredje världskriget ska inträffa.

De vill nästan vara "förberedda" på ett krig och de väntar bara på ett litet misstag från något U-land med dåliga resurser och soldater för att sedan starta en tredje världskrig.

 

Ryssland är även ett land som skulle kunna vara ett hot för att starta tredje världskriget, då även de är stormakter med stora resurser, dock så finns det väldigt stora fattiga delar i Ryssland med tanke på att det är det största landet i världen.

 

Om inga av dessa länder kommer att starta något "tredje världskrig" så finns det ännu ett hot, Asien.

Asien har under lång tid krigat mot varandra och så fort något land allierat andra länder vilket för nuvarande tyder på antingen Iran eller Israel.

Sedan så kommer de att bygga upp trupper och skicka ut de i strid, vare sig "vi" vill det eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...