splintercell987 Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 (redigerat) Folkstöd kommer från demokratin som betyder folkstyre och det där är väl inte särskilt demokratiskt när en person blir ledare över sitt land på grund av våld och inte av något demokratiskt val. Redigerat 7 Oktober 2006 av splintercell987 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Folkstöd kommer från demokratin som betyder folkstyre och det där är väl inte särskilt demokratiskt när en person blir ledare över sitt land på grund av våld och inte av något demokratiskt val. Man kan ha ett folkstöd oavsett om samhället är demokratiskt eller inte. Och ett folkstöd är precis som jag sa ett folkligt stöd. Vi kan ta ett exempel Vi säger att man planerar att bygga en bro från lidingö till nacka, det som då vill ha denna bro är ett folkstöd. Förstår du?... Och som vanligt så har vi hamnat utanför ämnet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Det var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Kanske det, men man förhindrade ännu mer övergrepp på oskyldiga långsiktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Nej, oskyldiga dör fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Oskyldiga dör alltid. Thats life. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Jag menar att det har inte blivit bättre för att USA kom dit utan snarare sämre. Förut fanns det polisstyrkor där som tog hand om brottsligheten och nu begår folk brott precis som dom vill. Det där är inte livet, det är ondska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Vem säger att ondskan inte är en del av livet ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Vem säger att ondskan inte är en del av livet ? Är det en del av livet att man ska invadera länder för egoistiska skäl, nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Vem säger att ondskan inte är en del av livet ? Om det händer så är det väl uppenbarligen en del av livet..Du kan anse att det inte är en del av livet, men det du anser och vad som stämmer skiljer sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snookis Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Det var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra. Så du tycker dem skulle skita i sadam? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Det var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra. Nej, jag tycker att USA skulle ha planerat så att det skulle dö mindre civila när dom skulle störta Saddam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.